زنجان؛

استان زنجان یکی از قطب های صنایع سلولزی کشور

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:استان زنجان یکی از قطب های صنایع سلولزی کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ گنج خانلو افزود :استان زنجان دارای 97هزار هکتار مساحت جنگل های طبیعی و 16هزار هکتار مساحت جنگل های دست کاشت است که علی رغم این میزان مساحت جنگل های استان در مقایسه با کل کشور کم و محدود است .

وی ضمن تأکید بر اینکه میزان مساحت های جنگل استان زنجان در مقایسه با میانگین کشوری و جهان پایین تر است افزود : میانگین سرانه فضای سبز و جنگل های دنیا 6هزار متر مربع و کشور ایران 2هزار متر مربع است و این درحالی است که میانگین جنگل ها و سرانه فضای سبز استان زنجان هزار و 200متر است .

گنج خانلو خاطر نشان کرد : برای توسعه جنگل ها و فضاهای سبز استان تا رسیدن به میانگین کشورنیاز به همکاری و تعامل مسو.لین زیربط است چرا که اداره منابع طبیعی به تنهایی قادر به محقق کردن این امر نیست .

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان عنوان کرد : با هدف توسعه جنگل ها و تولید چوب در جنگل های دست کاشت توزیع نهال سنوبر را داریم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در نهالستان کوشکن ،ظرفیت و پتانسیل تولید 5برابر نهال وجود دارد اعلام کرد : با وجود تمام پتانسیل های موجود مشروط بر تأمین اعتبار آمادگی تولید نهابل را داریم .

گنج خانلو با اشاره تولید سالانه نهال در استان زنجان گفت: حداقل تولید سالانه 5میلیون اصله نهال است که در حال حاضر یک میلیون اصله نهال تولید شده است و در نهالستان ها 22گونه نهال در زمینه های مختلف تولید می شود .

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به تولید نهال ها در زمینه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد : در زمینه توسعه و غنی سازی جنگل های طبیعی تولید نهال های ارس،زالزالک،فضای سبز که مورد استفاده شهرداری و نهاد ها و ارگان ها است تولید نهال های سرو و کاج است .

وی با اشاره به اینکه در تولید چوب از نهال سنوبر استفاده می کنیم عنوان کرد : در حال حاضر 200هزار اصله نهال سنوبر در نهالستان های تولید شده است و نهال های مسمر نیز همانند بادام،سنجد،پسته و سماغ در نهالستان ها تولید می شود.

گنج خانلو میانگین هزینه برای هر اصله نهال را هزار تومان عنوان کرد .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.