رشت؛

رونمایی ازنخستین سریال نمایش خانگی باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نخستین سریال نمایش خانگی و نخستین جلد از کتاب شناسنامه ی فرهنگی گیلان باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ این سریال داستانی  نمایش خانگی که بوقچی نام داردبه تهیه کنندگی اسماعیل حاجتی با محوریت طنز به بررسی معضلات و ویژگی های زندگی شهرنشینی پرداخته و آسیب های اجتماعی را از نگاه زندگی شهری بررسی کرده است.

تهیه و تدوین کتاب شناسنامه ی فرهنگی گیلان نیز از سیاست های فرهنگی وزارت ارشاد بوده که نخستین جلد آن مختص نخبگان مرکز استان انتشار یافته و قرار است در جلدهای بعدی به معرفی شخصیت های علمی – فرهنگی دیگر مناطق استان پرداخته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ی گیلان در رشت برگزار شد فرهنگ را از نمادهای اساسی هویت یک ملت عنوان کرد وافزود : نخبگان و هنرمندان فرهنگی و هنری گیلان در ادوار مختلف تاریخی نقش موثری در اعتلای فرهنگ ایران زمین ایفا کرده اند و سابقه ی فرهنگی – تمدنی این استان ایجاب می کند تا به مسایل فرهنگی و هنری آن بیش از پیش توجه شود.

علی جنتی در ادامه به تبیین و تشریح سیاستهای وزارت خانه ی متبوعش در دولت تدبیر و امید اشاره و تاکید کرد: ایجاد فضای باز فرهنگی – تقویت وفاق ملی – تسهیل در صدور مجوزها – ایجاد نشاط و امید در جامعه و تحقق عدالت فرهنگی از مهمترین محورهای اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم بوده است.

وی افزود: در این راستا تاکنون 40 مورد صدور مجوز موسسات و مراکز فرهنگی به استانها واگذار شده و 20 درصد اعتبارات حوزه های مختلف وزارت ارشاد به استان ها اعطا شده است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز دراین مراسم با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با قانون برنامه ی ششم توسعه گفت: رسالت هنرمندان و اهالی فرهنگ ، تولید آثار فاخر در خصوص تبیین و ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس و شناسایی سیره ی شهداست.

مهرداد بائوج لاهوتی از وزارت ارشاد خواست در راستای ترویج سبک زندگی و فرهنگ ایرانی – اسلامی که در بستر فرهنگ غنی تشیع تبلور یافته ، بیشتر برنامه ریزی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در گزارشی به تشریح برنامه های 33 گانه ی این اداره کل در 3 سال گذشته پرداخت و گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگ رضوی ، فیلم و عکس ، فیلم و کودک ، تئاتر ، فیلم فجر ، و نمایشگاه های کتاب از عمده ترین آنها بوده است.

همچنین در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر7 نفر از اهالی فرهنگ ، هنرو رسانه ی گیلان به ارایه ی نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه ی برون رفت از دغدغه ها و مشکلات پیش روی هنرمندان ، ناشران و اهل قلم پرداختند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار