تبریز؛

پرداخت تسهیلات بلاعوض به ماشین‌های کشاورزی کلزا

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی از پرداخت 75 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به ماشینهای کشاورزی کلزا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهری در نشست با کارکنان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر داشت، ضمن اعلام این مطلب افزود: برای حمایت از کاشت کلزا و تولید روغن در داخل کشور، دولت برای ماشین های کاشت، داشت و برداشت کلزا 50 درصد قیمت ماشین که در حال حاضر 150 میلیون ریال است حدود 75 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند. 

وی گفت: سیاست اصلی دولت حمایت از تولیدات محصولات راهبردی مثل گندم، روغن و شکر است و در این راستا، سازمان جهادکشاورزی استان از عموم کشاورزان و سرمایه گذاران دعوت به همکاری می کند.

مهری خاطرنشان کرد: در شهرستان شبستر برای سال زراعی 96-95 حدود 100 هکتار کلزا در فصل کاشت، کشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: در حال حاضر بخش اعظم روغن‌های نباتی مورد مصرف مردم کشور وارداتی است و دولت برای خودکفایی و خود اتکائی در این زمینه برنامه‌های مدونی از جمله تهیه و تأمین بذور مورد نیاز کاشت کلزا، تهیه و تامین ماشین‌های کشاورزی ( کاشت، داشت، برداشت) و پرداخت 75 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض جهت خرید کشاورزان طرف قرارداد و خرید و پرداخت به موقع محصول کلزا از کشاورزان و غیره را در نظر دارد.

وی افزود: دولت برنامه ریزی کرده است تا پایان سال 1405 شمسی در زمینه روغن های نباتی خوراکی مورد نیاز کشور خود اتکاء باشیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار