اهواز؛

فراخوان مسابقه ی طراحی و اجرای پیکره‌ی شاعر اهل بیت دعبل خزاعی

عبدالرحمن ابن خزاعی در خانواده ای اهل شعر و ادب در سال ١٤٨هجری قمری به دنیا آمد و وجود مقدس چهار امام معصوم را از زمان امام رضا (ع) تا زمان امام حسن عسکری (ع) درک نموده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،در رثای اهل­ بیت (علیهم السلام) ، مظلومیت و جور وارده به ایشان از هیچ کوششی دریغ ننموده است و با اشعار برنده و آتشین خویش پایه های حکومتی بنی عباس را به لرزه در آورده و موجب بیداری مردم آن دوران گردیده است.

 دعبل خزاعی پس از سال ها عمر پر برکت و خدمت به ساحت مقدس ائمه اطهار در قالب شعر به سال ٢٤٦ هجری قمری به شهادت رسید و در شوش مدفون گشت که اکنون بقعه ای در شهر شوش بر مزارش بنا شده است.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با مشارکت شهرداری شهرستان شوش مفتخر است طراحی و اجرای پیکره دعبل خزاعی شاعر اهل بیت را بین تمامی علاقمندان به مسابقه بگذارد و معتقد است رقابت فرصتی است برای هنرمندان این مرز و بوم تا هنر و مهارت خود را برای پاسداشت جایگاه کلام و اندیشه این شاعر در مدح امامت به کار گیرند.

هدف از برگزاری این جشنواره فراهم نمودن شرایط بروز و شکوفایی اندیشه های هنری برای همه علاقمندان و بهره گیری از تجربه، مهارت و خلاقیت هنرمندان در پاسداشت منزلت شاعر اهل بیت و انبساط آفرینی و شادابی شهر است.

بررسی طرح های رسیده به دبیرخانه به صورت مرحله ای (انتخاب اولیه بر اساس تصاویر ارسالی و قضاوت نهایی بر اساس مشاهده ماکت اثر) صورت می پذیرد.

لذا پس از اعلام اسامی مرحله اول، شرکت کننده می­بایست  مطابق زمانبندی فراخوان، ماکت اثر را به دبیرخانه ارسال یا تحویل نماید.

از آثار و طرح­های رسیده به دبیرخانه نمایشگاهی در اهواز و شوش برگزار خواهد شد.

جوایز: به سه طرح برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت

نفر اول: تندیس (یادبود) مسابقه -  دیپلم افتخار و مبلغ ٠٠٠/٠٠٠/ ٤٠ ریال

نفر دوم: دیپلم افتخار و مبلغ ٠٠٠/٠٠٠/٣٠ ریال

نفر سوم: دیپلم افتخار و مبلغ ٠٠٠/٠٠٠/٠ ٢ ریال

آغاز ثبت نام و ارسال تصاویر پس از انتشار فراخوان و آخرین مهلت ارسال تصاویر در پایان آذر ماه سال جاری  خواهد بود.

نشانی و شماره تماس دبیرخانه اهواز –  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان –  اداره روابط عمومی .

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.