اهواز؛

بهره برداری از 2 هزار و 400 طرح کشاورزی در هفته دولت

معاون بهبود توليدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هفته دولت 2 هزار و 400 طرح کشاورزی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن رکني افزود : اين تعداد طرح با  اعتبار  455 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسند.

وي با اشاره به افزايش 15 درصدي توليد انواع محصولات کشاورزي از سال 92 تا 94 اظهار داشت : در سال 92 حدود 97 ميليون تن محصول کشاورزي در کشور توليد شد که اين ميزان در سال 94 به 112 ميليون تن رسيد.

معاون بهبود توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي همچنين به تأکيد مقام معظم رهبري در خودکفايي توليد گندم اشاره کرد و ادامه داد  : در حاليکه پيش بيني مي شد اين مسئله به يک دوره پنج ساله نياز داشته باشد ، ولي با همت دست اندرکاران اين امر ظرف مدت 3 سال  اقدام عملياتي شد و در سال جاري حدود 11 ميليون تن در سطح کشور گندم خريداري شد.

رکني  گفت :  در سال 92 تراز تجاري 8 ميليارد و 100 ميليون دلار منفي بود که در انتهاي سال 94 به 3 ميليارد و 500 ميليون دلار رسيد و رشد خوبي را در اين زمينه شاهد بوده ايم.

معاون بهبود توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي  همچنين  با اشاره به بهره برداري از کارخانه  خوراک دام و طيور و آبزيان  در بندر ماهشهر  افزود : اين  طرح  يکي از طرح هاي مهم در جهت کمک به بخش دام و طيور کشور است و فناوري و حجم بالاي توليد اين کارخانه کم نظير است و به افزايش ارزش افزوده کمک شاياني خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.