وقتی پیست اسکی به زندگی اهالی روستایی در ژاپن رونق می‌بخشد

روستای "نیسِکو" با دامنه‌های مناسب برای اسکی و چشمه‌های آب گرم، پیشنهاد مناسبی برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 خواهد بود.

وقتی پیست اسکی به زندگی در روستایی رونق می‌بخشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ژاپن تایمز؛ کاهش نرخ جمعیت ژاپن به یکی از بزرگ‌ترین معضلات اجتماعی سومین اقتصاد جهان تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود جوامع روستایی در این کشور تا یک دهه آینده خالی از سکنه شوند.

در حالی که روستاهای ژاپن یکی پس از دیگری به مناطقی متروک تبدیل می‌شوند، پیست اسکی روستای نیسِکو همچنان عامل اصلی رونق منطقه هوکایدو تبدیل شده است.

مسئولین محلی رویه‌ای متفاوت را برای مهاجرت به این روستا در نظر گرفته‌اند که مقامات دولتی از اجرای آن بازمانده‌اند. اقتصاد پررونق در این منطقه که به‌واسطه پیست اسکی روستا شکوفا شده است، سرمایه‌گذاری در ساخت هتل‌های لوکس، رستوران‌ها، مغازه‌ها و... را به دنبال دارد. از سوی دیگر، جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه به افزایش فرصت‌های شغلی برای ساکنان روستا و مهاجرین منجر شده است.

گذشته از رشد اقتصادی این منطقه، شرایط برای جذب گردشگر نیز مهیا است. در 11 سال گذشته بازدید گردشگران خارجی از این منطقه 10 برابر شده که بیشتر آنها از هنگ‌کنگ، چین، تایوان و استرالیا هستند.

پیست اسکی نیسِکو مهم‌ترین جاذبه گردشگری این روستا محسوب می‌شود. منطقه هوکایدو بیشترین حجم بارش برف را در آسیا دارد و دومین منطقه مرتفع در جهان پس از کوهستان بیکر در واشینگتن آمریکا است. در سال 2015 پیست اسکی نیسِکو برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین پیست اسکی جهان را به دست آورد.

جمعیت شهر نیسکو در مقایسه با سال 2015 بیش از 2.9 درصد رشد کرده و به 4952 نفر رسید که این رقم نسبت به چهار دهه گذشته در بالاترین سطح رشد قرار دارد. نرخ زاد و ولد در این منطقه 9.9 در 1000 گزارش شده که از سال 2014 تاکنون رشد داشته است.

این جامعه روستایی با دامنه‌های اسکی و چشمه‌های آب گرم، پیشنهاد مناسبی برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار