مجتبی شاکری تأکید کرد؛

پیگیری رانت احتمالی در شهرداری تا روشن شدن همه ابعاد موضوع/ آیین نامه های واگذاری املاک نیازمند بازنگری است

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با تاکیدبرضرورت پیگیری موضوع رانت و ویژه خواری احتمالی در شهرداری تهران،از انتشار یک گزارش کارشناسی غیرقطعی و ناقص انتقاد کرد و خواستار رسیدگی رئیس قوه قضاییه به این موضوع شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر با بیان اینکه رجایی سال 53 دبیر ریاضی و جبر او در دبیرستان میرداماد تهران واقع در خیابان ری بود، به بیان خاطره ای از او پرداخت و گفت: در زمان ریاست جمهوری شهید رجایی به او پیشنهاد حضور در هیات مدیره یکی از شرکت ها داده شد، اما او به علت نداشتن وقت کافی این پینشهاد را نپذیرفت. به ایشان گفته شد که تنها قید نام شما کافی است و از رهگذر آن اصطلاحا "آب باریکه ای" پرداخت خواهد شد اما شهید رجایی در پاسخ گفت: از خدا خواسته ام مالی را که مدل زندگی من را تغییر دهد، به من عطا نکند.

وی ضمن یادآوری توصیه مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس در دیدار با آنها در سال 84، گفت: رهبر انقلاب در آن دیدار به نمایندگان مجلس توصیه کردند: "برای خدا این چهار سال را وقف کنید - مثل این‌که انسان مالی را، زمینی را، خانه‌یی را وقف می کند - و بگویید برای زندگی و آینده‌ خودمان نمی خواهیم از این چهار سال و از این موقعیت استفاده کنیم؛ خدای متعال هم متقابلاً چشم شما را روشن می کند."

شاکری ادامه داد: در سال 93 و در جریان دیدار اعضای شورای شهر با رئیس جمهور این بیانات رهبری را یادآوری کردم و پیشنهاد دادم این موضوع را شوراها به خود و مدیریت شهری و رئیس جمهور نیز به هیات دولت توصیه کند که عمر چهار ساله خود را صرفا برای خدا کار کنیم نه برای خود.

وی در واکنش به نشر و باز نشر خبر ویژه خواری برخی اعضای شورا با تاکید بر اینکه همه ما فرزندان انقلاب هستیم و پرچم ساده زیستی و انقلابی گری را در دست داریم، گفت: هیچ کس نباید نسبت به تخلفات مالی کوتاه بیاید، این موضوع جناحی نیست و باید نسبت به آن با جدیت مراقبت شود و مسائل مربوط به آن کاملا شفاف شود اما روی صحبت من با رئیس و مدیران قوه قضاییه است که چرا یک گزارش ناقص کارشناسی باید پیش از داوری نهایی در سایت ها منتشر شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران بیان کرد: اگر این گزارش، داوری نهایی سازمان بازرسی بوده باید بر مبنای آن عمل شود اما اگر صرفا یک گزارش کارشناسی ناقص است، چرا باید بر اساس آن چهره های برجسته ملی و نام آشنا را در معذوریت و فشار قرار دهیم.

وی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه موضوع واگذاری املاک همچون مسئله حقوق های نجومی امری جناحی نیست، اظهار کرد: همانطور که رهبری در قضیه حقوق های نجومی این اقدام را خلاف شرع دانستند و ضمن تاکید بر بازگشت این پرداختی ها به بیت المال و پیگیری دقیق موضوع توسط قوه قضاییه، خواستار برکناری مدیران متخلف شدند، در موضوع واگذاری املاک شهرداری نیز باید رسیدگی کامل و دقیق صورت گیرد. اما انتشار گزارش نیمه کاره و غیر قطعی کار درستی نیست.

شاکری تاکید کرد: اگر شهرداری بر اساس مصوبات و آیین نامه هایی به او مجوز چنین واگذاری هایی داده شده و نتایج پیش رو ناصواب است، شورای شهر با بازنگری آن می باید اشکالات این آیین نامه ها را برطرف کند تا بر اساس آن تخفیفات تا 50درصد و تسهیلات بانکی غیرقابل قبول مجاز شمرده نشود .

وی خواستار تشکیل کارگروهی در شورای شهر یا مامور کردن کمیسیون حقوقی و نظارت برای رسیدگی فوری به این موضوع و شفاف سازی ابعاد مختلف واگذاری های املاک توسط شهرداری شد و گفت: این ماجرا شتری است که ممکن است بدخواهان مقابل در هر خانه ای بخوابانند و به عنوان تهدید اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح کنند،‌ بنابراین پیگیری فوری موضوع ضروری است.

شاکری با تأکید بر اینکه هرگونه حقوق نجومی یا رانت و ویژه خواری در شهرداری را پیگیری خواهد کرد، گفت: هرگز نباید پرچم عدالت خواهی را زمین بگذاریم و موضوع اخیر را تا روشن شدن همه ابعاد آن دنبال می کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار