آبادان؛

تجمع کارگران خدماتی شهرداری خرمشهرروبروی سازمان منطقه آزاد اروند

حدود 150 کارگر خدماتی شهرداری خرمشهر امروز روبروی سازمان منطقه آزاد اروندتجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛کارگران حاضر در این اجتماع صنفی مدعی اند که حدود 210 کارگر هستند که از ابتدای سال جاری با سه پیمانکار مختلف قرارداد بسته اند.

این کارگران که در پروژه های خدماتی شهرداری خرمشهر نظیر ' تنظیف، تاسیسات، اجرائیات و حمل و نقل فعالیت می کنند، از ابتدای سال جاری به مدت 45 روز با یک پیمانکار، پس از آن به مدت 45 روز با پیمانکار دیگر و پس از آن نیز با پیمانکار دیگر کار کرده اند که تاکنون نتوانسته اند به حقوق و مزایای خود برسند و روند پرداخت بیمه بازنشستگی آنان نتیز با مشکل مواجه شده است.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت:بسیاری از حاضران در این اجتماع صنفی یا چهار ماه است که حقوق نگرفته اند، یا علی الحساب حقوق دریافت کرده یا حقوق پرداختی به آنان ناقص نبوده است.

یکی دیگر از کارگران که نام خانوادگی خود را 'محمدی ' عنوان می کرد با بیان مشکلات همکاران خود، افزود:در هوای گرم و شرجی خرمشهر از صبح تا دیروقت، مشغول نظافت و کار هستیم به امید آنکه حداقل برای خانواده روزی حلال ببریم، ولی همین حقوق کم نیز به موقع پرداخت نمی شود.

حاضران در این اجتماع همچنین با امضای نامه ای به اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور، رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شدند.

در این نامه آمده است:از 15 آبانماه 1394 طی تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند، امور خدماتی به شهرداری خرمشهر واگذار شد ولی از آن تاریخ تاکنون، پرداخت حقوق و مزایای کارگران با چالش و مشکل مواجه شده است.

این نامه می افزاید:طی سال جاری نیز، اگر پرداخت حقوق انجام شده است، یا ناقص بوده یا علی الحساب به کارگران پرداخت شده است.

در پایان این نامه خطاب به اکبر ترکان آمده است:از حضرتعالی می خواهیم، 210 کارگر به حالت سابق و پیمانکاری و زیر نظر مستقیم سازمان منطقه ازاد اروند فعالیت کنند.

سعید حاتمی یکی از پیمانکاران که مسئولیت کارگران را بر عهده دارد در خصوص مشکلات کارگران گفت:از 29 خردادماه 1395 طی قراردادی با کارگران کار کردم و حقوق ماه نخست، مبلغ بیمه و مساعده را نیز به مبلغ 7 میلیارد ریال به کارگران پرداخت کرده ام.

وی افزود:10 روز پیش طی نامه ای به شهرداری خرمشهر، واریز حقوق کارگران را خواستار شدم که تاکنون یک ریال از شهرداری دریافت نکرده ام.

یکی از مسئولان شهرداری خرمشهر در خصوص مشکلات کارگران، گفت:شهرداری صورت وضعیت حقوق را به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه داده است ولی نه صورت وضعیت پرداخت شده و نه حقوق معوق پرداخت شده است.

وی گفت:مطالباتی که کارگران در سال گذشته از شهرداری داشتند، به صورت کامل به آنان پرداخت شده است.

یک مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد اروند نیز که با کارگران و پیمانکاران ارتباط دارد، گفت:این سازمان مبلغ 15 میلیارد و 700 میلیون ریال برای پرداخت حقوق کارگران به شهرداری خرمشهر پرداخت کرده است.

حدود 70 کارگر شاغل در بخش های خدماتی شهرداری منطقه 2 آبادان نیز روز شنبه با حضور روبروی ساختمان این شهرداری، پرداخت حقوق سه ماهه معوق خود را خواستار شدند.

به گفته شهردار منطقه 2 آبادان، قرارداد این کارگران با سازمان پسماند شهرداری آبادان است و این منطقه شهرداری تنها وظیفه نظارت را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.