سفیر آمریکا در اردن: شمار آوارگان سوری در آمریکا به 10 هزار نفر می‌رسد

سفیر آمریکا در اردن اعلام کرد تا روز دوشنبه (فردا) شمار آوارگان سوری که به آمریکا اعزام شده‌اند، به 10 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العربیه، «آلیس ولز» سفیر ایالات متحده در اردن اعلام کرد تا روز دوشنبه (فردا) شمار آوارگان سوری که در آمریکا اسکان داده می‌شوند به 10 هزار نفر خواهد رسید.

حدود 80 درصد آوارگان سوری که به آمریکا اعزام شده‌اند، از آوارگانی هستند که در اردن حضور داشته‌اند.

ولز در جریان دیدار با سه تن از خانواده‌های سوری که قرار است به سن دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا و شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا منتقل شوند تأکید کرد که کشورش هم به ایجاد شرایط امن برای آوارگان سوری متعهد است و همچنین متعهد است که امنیت مردم آمریکا را حفظ کند و این به معنای بررسی‌های دقیق و کامل افرادی است که به عنوان پناهجو به این کشور اعزام می‌شوند.

پیشتر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که کشورش سال جاری میلادی میزبان 10 هزار آواره سوری خواهد بود و از سوی دیگر «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور تأکید کرده بود که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پرونده‌های شخصی این افراد را به دقت مورد بررسی قرار داده است.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 تا کنون بیش از 5 میلیون شهروند سوری از کشور خود آواره شده‌و چندین میلیون نفر دیگر در داخل سوریه نیز وادار به ترک شهرهای خود شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار