رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مقابل تروریست‌ها سرخم نمی کنند، تاکید کرد با تمام گروه های تروریستی با عزم و قاطعیتی یکسان برخورد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد مردم این کشور خواهان بازگشت حکم اعدام به قوانین ترکیه بوده که در صورت تصویب این مسئله در پارلمان بعد از بررسی‌های لازم، آن را امضا خواهد کرد.

اردوغان که برای عیادت از قربانیان انفجار انتحاری هفته قبل در شهر غازی انتپ به این شهر سفر کرده، طی سخنرانی در جمع مردم گفت: تروریست‌ها هدفی جز کشتار مردم بی‌گناه ندارند و قدرت‌های بزرگ باید بخاطر حمایت از پ ک ک، مورد مواخذه قرار گیرند.

حدود یک هفته قبل انفجار انتحاری یک نوجوان در مراسم عروسی در شهر غازی انتپ، حدود 150 نفر کشته و زخمی شدند. مقامات ترکیه، گروه تروریستی داعش را مسئول این انفجار اعلام کرده‌اند. اما هیچ گروهی تاکنون رسما این انفجار را برعهده نگرفته است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مقابل پ ک ک و داعش سر خم نمی‌کنند، تاکید کرد پ ک ک، داعش و سازمان فتح‌الله گولن هیچ فرقی برای ما ندارند. همه آنها تروریستی هستند و ما با عزم و قاطعیتی یکسان با آنها برخورد می کنیم.

وی افزود: به همه آنانی که همچنان در نهاد های دولتی حضور دارند، می گویم اگر همچنان کسانی  دنباله روی گولن هستند که در پنسیلوانیا حضور دارد، از اینجا دل بکنید و مردم هم اگر کسانی را با این مشخصات می شناسند، به نیروهای امنیتی خبر دهند تا تدابیر لازم انجام شود. دیگر با آنان همگام نخواهیم بود زیرا به کشورمان، به نیروهای مسلح ما و به تشکیلات امنیتی خیانت کردند؛ با بالگردها، هواپیماها، تانک ها و سلاح هایی که از دولت غصب کرده بودند، ۵۳ فرزند این کشور را شهید کردند.

اردوغان درباره تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه نیز گفت ارتش آزاد سوریه در جرابلس عملیات می‌کند و با تمام قدرت از آن حمایت می‌کنیم.

وی ادعا کرد جرابلس از تروریست‌ها پاکسازی شده و به صاحبان اصلی‌اش بازگردانده شده است. به تمام کسانی که خواهان بازگشت به جرابلس هستند، کمک می‌کنیم.دولت مصمم است ترکیه و مرزهایش را از تروریست‌ها پاکسازی کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
اردغان خود باعث آش افروزی در منطقه و مرزهای ترکیه است سیاستهای اردوغان یک بام و دو هوای به نظر میرسد ولی این طور نیست ایشان پیرو و دنباله روی آمریکا و صهیونیست است و بعید نیز سناریو انفجارها یا برخی از انها نقشه خودشان باشد. زمان، مکان و نحوه این عملیات و حتی عدم پذیرش اینگونه انفجارها و ناکارمدی نیروهای امنیتی ترکیه و پاسخ گو نبودن، عدم اخراج و بازخواست سازمانها مسئول و... شک برانگیز است چرا نمایندگان مردم خود اردوغان را استیزاح نمیکنند؟ اگر دولت ترکیه از در برابر این حملات ناکارآمد است چگونه میتواند در خاک سوریه اقدام موثری صورت دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بعد از داعش و ارتش به اصطلاح آزاد از غیرت و تعصب و عتهد و عقل ودین ، نوبت ارتش ترکیه است که از خاک سوریه و عراق پاکسازی شود .
اردوغان هنوز بر سر عقل نیامده و برنفاق خود باقی است .
آخرین اخبار