رحمانی فضلی در آئین افتتاح پروژه روگذر شهید مدافع حرم «حاجی‎حتملو»:

60 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‎های کشور است

وزیر کشور با اشاره به اینکه سیاست دولت حمایت است از اختصاص بودجه 60 هزار میلیارد تومانی به شهرداری‎های کشور در سال جاری خبر داد.

60 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‎های کشور استبه گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‎فضلی در آئین افتتاح پل روگذر شهید مدافع حرم «حاجی‎حتملو» که با حضور وزیر کشور، مسئولان استان گلستان و مردم شهرستان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: 18 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‎های کشور از طریق مالیات، ارزش افزوده و کمک مستقیم دولت است.

وی تصریح کرد: دولت در این چند سال سعی کرده قوانین مناسبی را برای شهرداری‎ها به تصویب برساند و لایحه جامع مدیریت شهری، لایحه توسعه پایدار شهری، لایحه اداری و استخدامی در دولت در دست بررسی است.

* دولت‎ها وظیفه دارند به مطالبات و خواسته‎های مردم پاسخ دهند

وزیر کشور اضافه کرد: شهرهای کشور باید تبدیل به کانون رفاه، آرامش و امنیت برای زندگی شهروندان شوند، در 4 روزی که به دستور رئیس‎جمهور در استان گلستان بودم و فردا نیز روز پنجم را در این استان خواهم بود به نقاط مختلف رفته و تصمیم‎گیری‎هایی شده است که نتیجه آن را به دولت ارائه می‎دهم شخصاً این موضوعات را پیگیری تا بخش اعظمی از مشکلات را در این استان حل کنیم.

رحمانی‎فضلی با بیان اینکه مردم صاحب دولت هستند، گفت: دولت نتیجه رأی مردم است، دولت‎ها تجلی اراده ملت هستند و اگر تبریکی است این تبریک برای ملت عزیز ایران است.

وی بیان کرد: دولت‎ها وظیفه دارند خدمت کنند و به مطالبات و خواسته‎های مردم پاسخ دهند؛ هفته دولت فرصتی است که به مردم گزارش بدهیم، بعد از سه سال از عمر دولت «تدبیر و امید» همه قول‎های دکتر روحانی رئیس‎جمهور که در دوران انتخابات دادند با جدیت در حال پیگیری است.

* نباید مردم را از درگیری‎ها خسته کنیم

وزیر کشور یکی از وعده‎های رئیس‎جمهور را دفع شرّ بزرگ دشمنان به بهانه انرژی هسته‎ای دانست و اظهار کرد: دولت شرّ دشمنان را از این بابت کوتاه کرد.

رحمانی‎فضلی افزود: مذاکراتی که تحت عنوان 1+5 به برجام مرسوم شد با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری، مقاومت مردم و با تدبیر دولت و مذاکره‎کنندگان به نتیجه رسید؛ ما امروز ملتی نیستیم که تهدید و هراس داشته باشیم، دشمنان می‎خواستند ایران‎هراسی را ترویج کنند، تهدید به جنگ و تحریم را در دستور کار قرار دادند، اجماع جهانی ایجاد کردند اما تسلیم قدرت ملت ایران شدند و مجبور شدند مذاکره را به نفع ایران به نتیجه برسانند.

وی، دومین وعده رئیس‎جمهور به مردم را ایجاد آرامش، وحدت و انسجام در سیاست داخلی عنوان کرد و گفت: نباید مردم را از درگیری‎ها خسته کنیم وظیفه ما این است بستر آرام برای مردم تأمین کنیم تا مردم به کارشان بپردازند.

* دولت منشأ هیچ اختلافی نبوده است

وزیر کشور با تأکید بر اینکه دولت منشأ هیچ اختلافی نبوده است، افزود: دولت با صبر و متانت حاشیه‎سازی‎ها را تحمل کرده است.

رحمانی‎فضلی، وعده سوم رئیس‎جمهور را ایجاد امنیت در کشور عنوان کرد و اظهار کرد: وضعیت عراق، سوریه و یمن را ببینید که وضعیت امنیت چگونه است، اما در اقصی نقاط کشور به لطف خدا به همت نیروی نظامی، انتظامی، امنیتی، شورای عالی امنیت ملی و با سیاستگذاری دقیق مقام معظم رهبری، ایران جزیره امن منطقه خاورمیانه است، برای همین سرمایه‎گذاران در ایران به دنبال سرمایه‎گذاری هستند.

وزیر کشور، توجه به وضعیت اقتصادی، اشتغال و تولید را از دیگر وعده‎های رئیس‎جمهور به مردم عنوان کرد و گفت: ابلاغ سیاست‎های اقتصاد مقاومتی دولت مصمم است این طرح را به نهایت برساند تا نقطه ضعف اقتصادی را جبران کند، دولت در ده‎ها قول دیگر خود نیز مصمم به اجرای آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار