هشدار به ترکهای آلمان: مناقشات داخلی ترکیه نباید به آلمان کشیده شود

صدراعظم آلمان از ترک تبارهای ساکن این کشور مصرانه خواست در جامعه آلمان مشارکت داشته و مناقشه های ترکیه را به آلمان نیاورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، روابط برلین و آنکار یک شریک کلیدی اتحادیه اروپا در مهار جریان مهاجران به اروپا پیش از این به دنبال اقدام مجلس المان در نسل کشی شناختن قتل عام سال 1915 ارامنه توسط نیروهای عثمانی و درز یک گزارش دولت المان مبنی بر این که ترکیه به مرکز گروه های اسلام گرا تبدیل شده، متشنج شده است.

آلمان سکونت گاه حدود سه میلیون نفر از ترک تبارها است. مرکل در مصاحبه با شبکه خبری سراسری ' آ.آر.دی ' گفت: ' من همچنان می گویم که صدر اعظم آنها (ترک تبار های مقیم المان ) نیز هستم و من فکرمی کنم که این اظهار نظر من مهم است و خوب است که آنها به طور متقابل به کشورمان تعهد داشته باشند و مناقشه های ترکیه را به المان نیاورند. '

از زمان وقوع کودتای نافرجام در ترکیه در پانزدهم ژوئیه، تنش در جامعه ترک تبارهای المان بین هواداران رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و فتح الله گولن روحانی مستقر در امریکا که مسبب کودتا معرفی شده، افزایش یافته است.

مرکل به دلیل اظهاراتش در مصاحبه ای که روز سه شنبه با روزنامه ' پاسئور نیوپرس ' انجام داد، سخت مورد انتقاد قرار گرفته است. وی در آن مصاحبه گفته بود ' ما انتظار داریم کسانی که پس زمینه ترک دارند و مدت زیادی است که در المان زندگی می کنند درجه اعلای وفاداری به کشورمان داشته باشند. '

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار