سیستان وبلوچستان

20 درصد واحدهای صنعتی استان دچار تعطیلی یا رکود هستند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: 15 تا 20 درصد واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان دچار تعطیلی یا رکود هستند که این واحدها پایش و شناسایی شده‌اند.

بهروز ریاحی اظهار داشت: 14 مصوبه در دولت تدبیر و امید برای سیستان و بلوچستان به تصویب رسید که از نظر تعداد مصوبه در جایگاه سوم و از نظر اجرایی شدن پروژه‌ها در جایگاه اول کشوری قرار داریم.

وی افزود: 12 مصوبه از این تعداد کاملا اجرایی و دو مصوبه در دست اجراست که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث بهبود فضای کسب و کار در کشور با روند روبه‌رشدی رو به رو بوده‌ایم، افزود: هزار طرح به بانک‌های عامل معرفی که 2400 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که این اقدام در راستای رفع موانع تولید بوده است.

وی بیان کرد: دولت مصوباتی را برای سرمایه‌گذاران در این استان در نظر گرفته است که معافیت‌های مالیاتی ویژه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله آنها است.

وی افزود: 120 واحد صنعتی سیستان و بلوچستان در سامانه تسهیلات بهینه یاب قرار گرفتند که 40 واحد تولیدی قسط اول خودشان به میزان 420 میلیارد ریال را دریافت کردند و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به 100 واحد برسد.

وی با اشاره به کارخانه فولاد مکران در جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 550 میلیارد تومان دولت تدبیر و امید برای احداث این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده که در حال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ریاحی با اشاره به فعالیت معدن مس چهل کوره زاهدان افزود: 2 هزار میلیارد ریال برای مس چهل کوره سرمایه‌گذاری شده که اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و باعث اشتغالزایی 120 نفر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار