استاندار ریف دمشق: معضمیه نیز در روزهای آتی مسیر داریا را خواهد پیمود

استاندار ریف دمشق سوریه با اشاره به اینکه گفتگوهایی در جریان است، از تکرار سناریوی موفق داریا در معضمیه سخن گفت.

استاندار حومه دمشق: معضمیه نیز طی روزهای آتی مسیر داریا را خواهد پیمود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الوطن، علا ابراهیم استاندار ریف دمشق گفت: شهر معضمیه در حومه غربی دمشق طی دو روز آینده امن خواهد شد. دولت مایل به بازگشت همه ساکنان داریا پس از پایان طرح بازسازی این شهر است.

وی افزود: مذاکراتی درباره تحویل شهر معضمیه در جریان است و این شهر در آینده نزدیک و روزهای آتی امن خواهد شد.

استاندار ریف دمشق درباره طرح استانداری درباره شهر داریا در حومه غربی دمشق گفت: طرح استانداری با همکاری دولت اجرا می‌شود و ارتش سوریه ابتدا این شهر را از مین‌های کارگذاشته شده پاکسازی می‌کند و منطقه امن می‌شود و سپس ماشین‌آلات تمیز کننده برای پاکسازی شهر و باز کردن راه‌ها وارد عمل می‌شوند و در ادامه برای بازسازی مناطق ویران شده داریا اقدام خواهیم کرد.

استاندار ریف دمشق در ادامه بیان کرد: تلاش خواهد شد که همه ساکنان داریا به آن بازگردند. ما مراکز اسکان برای 500 نفر داریم و ساکنان داریا حدود 170 هزار نفر هستند. هدف ما بازگردانیدن همه ساکنان به شهر است.

وی افزود: گروه‌های مسلح قبل از خروج، منازل و ادوات را آتش زده‌اند و مدت زمان عملیات بازسازی و مهیا کردن شرایط زندگی در شهر داریا، بستگی به نشست دولت و واقعیت‌های شهر دارد.

استاندار ریف دمشق با اشاره به برخی تبلیغات مغرض مخالفان درباره داریا افزود: برخی منابع وابسته به مخالفان ادعاهایی درباره اینکه هدف توافق داریا بیرون کردن ساکنان و تغییرات جمعیتی است، مطرح کردند که این بی اساس است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار