مهاباد؛

بهره برداری از طرحهای جدید در بوکان

در گرامیداشت هفته دولت ، سه طرح عمرانی ، خدماتی و کشاورزی جدید در شهرستان بوکان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،یکی از این طرح ها شرکت اتاق سازی کامیون و ماشین های سنگین بود که در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و 2 هزار متر مربع زیربنا با چند سوله در شهرک صنعتی بوکان ساخته شده است.

برای ساخت این واحد اتاق سازی ، 40 میلیارد ریال هزینه شده که برای 25 نفر به طور مستقیم و 65 نفر به طور غیر مسقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

سامانه آبیاری تحت فشار در روستای طاهرآباد بوکان از توابع بخش سیمینه بوکان نیز دیگر طرحی بود که در زمینی به مساحت 17 هکتار افتتاح شد.

برای اجرای این طرح در مجموع 11 میلیارد و 470 میلیون ریال هزینه شده که 350 میلیون ریال آن آورده شخصی و بقیه کمک بلاعوض دولت بوده است.

 همچنین 50 دستگاه سیل بند از جمله سد ملاتی ، گابیونی و خشکه چین در حوزه قوری چای واقع در بخش مرکزی بوکان به بهره برداری رسید.

این طرح در مساحت هشت هزار و 13 هکتار به منظور ذخیره سازی آب، تقویت آبهای زیر زمینی حوضه آبریز دریاچه ارومیه اجرا شده و در مرحله نخست آن ، از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه ، سه هزار و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی و آبیاری تحت فشار هم در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در بوکان دایر شده است.

در این نمایشگاه تولید کنندگان ادوات کشاورزی ، تولیدکنندگان کود آلی ، فروشندگی مجاز سم و مواد مغذی ، شرکت خدمات مکانیزاسیون و نمایندگی مجاز ادوات کشاورزی محصولات خود را در 14 غرفه به نمایش گذاشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.