جزئیات جدید اقساط وام مسکن 160 میلیون تومانی

با کاهش ۱.۵ درصدی سود تسهیلات مسکن خانه اولی‌ها ؛میزان قسط ماهانه وام ۱۶۰ میلیونی به یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و کل سود به ۱۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهوری صبح امروز با بیان این‌که برای مسکن اولی‌ها خبری را اعلام می‌کنم، اظهار کرد: برای اولین بار سود این تسیهلات یک رقمی اعلام می‌شود.

در حال حاضر نرخ سود برای وام مسکن اولی‌ها 11 درصد است، اما با کاهش این سود برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در زمینه بافت‌های فرسوده این رقم سود تسهیلات به 8 درصد می‌رسد و برای غیر بافت‌های فرسوده هم 9.5 درصد می‌شود.
 
بر این اساس خانه اولی‌ها برای وام 160 میلیون تومانی خرید مسکن 1.5 درصد سود کمتر پرداخت می‌کنند. تا پیش از این بر مبنای سود 11 درصدی اقساط ماهانه وام مذکور به روش بازپرداخت ساده کمی بیش از 2 میلیون تومان و کل سود حدود تسهیلات 129 میلیون تومان بود.
 
حال با سود 9.5 درصدی اقساط ماهانه وام 160 میلیونی حدود 140 هزار تومان کاهش می‌یابد، یعنی خانه اولی‌ها ماهانه یک میلیون و 860 هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند. از سوی دیگر کل سود این تسهیلات در پایان سال دوازدهم 108 میلیون و 700 هزار تومان است که 21 میلیون تومان کمتر از شرایط قبلی این وام است.
 
منبع:تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Brazil
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
اینجوری باید پس بدیم که میشه 67 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
ماهی 1تومن به زورمیگیریم اونوقت 1میلیون 850هزار ماهیانه؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
ماهی 1تومن به زورمیگیریم اونوقت 1میلیون 850هزار ماهیانه؟؟؟!!!!!