گزارش/

سرگردانی مردم بین برگ سبز و سند رسمی خودرو+ نتیجه نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان

برگ سبز و سند رسمی خودرو این روزها عده زیادی از مردم را سرگردان کرده است.

سرگردانی مردم بین برگ سبز و سند رسمی خودرو+ نتیجه نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،6 سال است که دعوای صدور سند رسمی و برگ سبز میان نیروی انتظامی و سازمان ثبت و کانون سردفتران آغاز شده است.

قانون به صراحت اعلام کرده که سند رسمی خود ملاک کارهای قانونی است اما ناجا همچنان برگ سبز را کافی می داند.

در این میان ناجا با استفاده از هزینه پایین تر صدور برگ سبز در مقابل سند رسمی توانسته افکار عمومی را با خود همراه کند اما آیا واقعا در صورت حذف سند رسمی، قیمت صدور برگ سبز افزایش نخواهد داشت؟

مردم در نظرسنجی که باشگاه خبرنگاران انجام داد، برگ سبز را انتخاب کردند و دلیل این موضوع را قیمت بسیار پایین تر دانستند.

این نکته نشان می دهد که مردم توان پرداخت مالیات های سنگین و هزینه های کاغذبازی ها را ندارند و به همین علت به برگ سبز قناعت کردند.

در این میان عده ای نیز با استناد به سخنان فرمانده نیروی انتظامی برای دریافت سند رسمی اقدام نکردند و نمی کنند. آنها به سخنان عالیترین مقام انتظامی کشور اعتماد کرده و بنا بر سخنان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر کافی بودن برگ سبز، برای دریافت سند رسمی خودرو اقدامی نکرده اند.

اما در مقابل مقامات قضایی نیز برگ سبز را کافی ندانسته اند و همین روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه بار دیگر اعلام کرد که برخی معاملات الزاماً باید ثبت شود و بعضی الزام به ثبت ندارند؛ اگر آنهایی که ثبت نمی‌شوند منافعی داشته باشند افراد بعداً نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اژه‌ای درباره اختلافی که بین نیروی انتظامی و دفاتر ثبت درخصوص ثبت پلاک به وجود آمده است، گفت: به نظرم اختلاف برداشت ازقانون است و باید تقسیر توسط قانونگذار انجام شود.

وی افزود:اگر در دفاتر اسناد ثبت نکردند ، مردم در پاره‌ای موارد با مشکل مواجه می‌شوند و این ثبت ناجا (برگه سبز خودرو) کافی نیست و در خصوص موارد اختلافی حتماً باید ثبت رسمی نیز انجام شود.

*مشکلات مردم در صورت نداشتن سند رسمی

نداشتن سند رسمی مشکلاتی را برای مالکان خودرو ایجاد می کند که در ادامه می تواند به ضرر آنها تمام شود.

اینکه فرمانده نیروی انتظامی برگ سبز را کافی می داند، مربوط به اموری می شود که مستقیما افراد با ناجا یا راهور در اربتاط هستند.

بطور مثال اگر خودرو توسط پلیس توقیف شود، برگ سبز برای ترخیص آن کافی است اما اگر خودرو سرقت شود و کار به دادسرا بکشد، آنگاه مالباخته نیاز به سند رسمی خواهد داشت.

در محاکم قضائی آنچه ملاک است، سند رسمی است و مالکانی که تنها به برگ سبز اکتفا کرده اند، در صورتی که کارشان به محاکم قضائی بیفتد، دچار مشکل خواهند شد.

از طرفی مطابق صحبت های تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور، دادگاه در دعوی 2 نفر که یکی برگ سبز و دیگری سند رسمی خودرو را دارا هستند، حکم را به نفع دارنده سند رسمی صادر خواهد کرد.

*سرگردانی مردم

در این میان حتی کسانیکه فاقد سند رسمی هستند، نمیتوانند با استفاده از مزیت وکالت دادن، کارهای مربوط به خودرو خود را انجام دهند.

به طور مثال اگر خودرو شما در یکی از شهرها مشکلی برایش ایجاد شود که نیاز به حضور مالک باشد، کسانی که فاقد سند رسمی هستند نمی توانند به فرد دیگری وکالت دهند تا کارهای مربوط به خودرو را انجام دهد.

این موضوع هنگام تعویض پلاک نیز مالک را دچار مشکل می کند چرا که در این خصوص نیز نمی تواند با دادن وکالت به خریدار جدید، خودش به مراکز تعویض پلاک نرود.

این مشکلات مردم را سرگردان کرده است چرا که بعد از اعتماد به حرف های فرمانده ناجا برای دریافت سند رسمی اقدام نکردند و اکنون در مراحل قضائی و سایر موارد به مشکل برخورده اند.

*انتخاب برگ سبز بخاطر هزینه های کمتر

در نظرسنجی های صورت گرفته باشگاه خبرنگاران جوان،‌ مردم برگ سبز را انتخاب کرده اند و در همه موارد علت را پایین بودن هزینه صدور برگ سبز عنوان کرده اند.

این انتخاب در حالی صورت گرفته که تفاوت قیمت بسیاری میان هزینه صدور برگ سبز و سند رسمی وجود دارد و در سند رسمی مردم مالیات و هزینه کاغذبازی ها را به دولت و قوه قضائیه پرداخت می کنند.

با توجه به اظهارات مردم مشخص است که آنها از پرداخت این هزینه های اضافی ناراضی هستند و به همین علت برگ سبز را کافی می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
برگ سبزعالیترین گزینه عالیسسسسسسست
Iran (Islamic Republic of)
دفتر دار
۰۸:۳۰ ۲۲ تير ۱۳۹۶
فقط برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۶
برگ سبز وصدور کارت ماشین به نام مالک کافیست
Saudi Arabia
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
خودرویی که شماره موتور وشماره شاسی ورنگ وخریدار وفروشنده آن توسط کارشناس راهنمایی که تخصصش در این کاره تایید میشه ودر آخر طبق بازدیدش برگ سبز صادر میکنه وروی آن نوسته سند مالکیت خودرو نشان از مالکیت خودرو را داره وبس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
خوبه خودنون میگید برگه سبز ، اونیکه محضر صادر میکنه اسمش سنده دوستان توجه کنن اگر ناجا تنظیم سند رو که در اون تخصص نداره بعهده بگیره حتما باید عوارض و مالیات رو هم بگیره پس تفاوتی نداره ی مقدار دوراندیش باشیم سند رسمی ارزشی داره که بموجب مواد 70 تا 75 قانون ثبت به اون اشاره شده برگه سبز فاقد خصوصیات سند رسمی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
برگ سبز . از همه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
بابرگ سبز خداکنه تصویب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سند رسمي دفترخانه قانونی است لیکن هزینه بایستی کاهش یابد بنحویکه هزینه سند مطابق با برگ سبز باشد در غیر اینصورت مردم برگ را سبز را بدلیل هزینه کمتر می پذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
با برگ سبز موافقمممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
باتشکر از باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
بابرگ سبز خداکنه تصویب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
خدا کنه مسئولین با رای اکثریت مردم موافقت کنن که برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
برگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ سبززززززززززززززززززززززززززززززززز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
موافقم به برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
-
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافی است .دفتر خانه ها فقط پول اضافی می خواهند از مردم بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
این وسط کسی به فکر معیشت و جیب مردم هست یا همه فقط به فکر منافع خودشونن!!!
دفاتر ثبت اسناد هزینه انتقال سند بسیار گزافی رو از مردم طلب میکنن در حالی که هیچ خدمتی رو تضمین نمیکنن
نیروی انتظامی هزینه تعویض پلاک و صدور برگ سبز رو با هزینه کمتری انجام میده و تضمین میکنه در صورت بروز مشکل خودش پیگیری میکنه
حالا عقل چی حکم میکنه!!؟؟
آیا سردفتران و دفترداران محترم دلشون واسه مردم میسوزه یا جیب مبارک خودشون؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
حالا شما دوستان عزیز و دست اندرکاران باشگاه خبرنگاران جوان لطف کنید و پیگیری کنید یه شب هم پلیس و هم مسئولان ثبت اسناد رو دعوت کنید به گفت و گوی خبری
با تشکر
خدا خیرتون بده اینجوری مردم از بلا تکلیفی در میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
سلام
وقتی من ماشین رو از اولین مالک میخرم چون اون سند محضری نداره اگه من هم به برگ سبز اکتفا کنم دیگه کدوم سند میخواد مورد استناد باشه

اصلا لزومی به سند زدن نیست
وقتی با یک قولنامه میشه مالکیت رو ثابت کرد چه احتیاجی به سند زدن هست

اگه دستگاه قضایی هم به استناد مدارک مثبته بخواد رای بحق رو صادر کنه همون برگ سبز هم کفایت میکنه

برگ سبز = مالکیت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
مزاياي سند رسمي خيلي بيشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
فقط سند رسمي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
مقدار كمي از هزينه ها مال خود دفترخونهاست
بيشتر هزينه پرداختي به دفترخونه مال ماليات نقل و انتقال خودرو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
چرانمایندگان مردم در مجلس به فکر مردم نیستند برای درآمد دفترداران چرا باید مردمی که باهزارمشکلات وسیله می خرند پول اضافی بپردازندچراباتصویب یک قانون جامع از اتلاف وقت وهزینه های اضافی مردم نمی کاهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز بهتره دفترخانه ها برای درآمد زایی خودشون بهانه تراشی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
مگر دکتر زنان و زایمان به جز نوشتن مشخصات نوزاد تاریخ تولد و جنس کودک و... کار اداره ثبت احوال و صدور شناسنامه کار دکتر زنان نیست و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دادگستری میتونه سند رسمی هم نخاد
حالا که اینجوره برای گوشیها هم سند رسمی بگیریم
برگ سبز کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سند رسمی دارای مزیتهایی است که برگ سبز ندارد برگ سبزفقط برای امورات مربوط به پلیس معتبرهست اما اگرکاربه دادگاه بکشد کسی که سند رسمی دارد مالک شناخته میشود ودارنده برگ سبز هیچ حقی ندارد بهترین راه حل برای اینکه هم مردم از مزایای سند رسمی برخورداربشن وهم اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند اصلاح قانون وحذف مالیات نقل وانتقال خودرو هست هزینه سند رسمی باید کاهش پیدا کندتامردم دررفاه بیشتری باشند دولت باید دیدگاه خودرا نسبت به خودرو بعنوان یک کالای سرمایه ایی تغییردهد وازگرفتن مالیات صرف نظر کند درهیچ جای دنیا ازنقل وانتقال خودرو مالیات نمی گیرن
Iran (Islamic Republic of)
کاشفی
۰۰:۰۰ ۰۹ دی ۱۳۹۵
یه خقوقدان با بینش علت صدور سند یا شناسنامه برای کالا هایی مثل سیم کارت تلفن اتومبیل و یا اسلحه را توضیح دهد.
به نظر من صدور سند برای این کالا ها در خقیقت مشخص کردن مسولیت صاخب کالا در قبال خطرات بالقوه ای است که این کالا ها میتواند داشته باشد است .و بنا بر این این صلاحیت صدور سند را فقط متخصص قوانین مربوطه که نیروی انتظامی میباشد دارد .همانطور که سیم کارت تلفن همراه را مخابرت صادر میکند. خضور در دفاتر اسناد فقط برای ملزم کردن طرفین نقل و انتقال به تعهدات کاربرد دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دفاتر اسناد رسمی و ثبت اسناد و املاک زیر مجموعه قوه قضايیه هستند به همین دلیل برخی در قوه قضاییه نگران کاهش درآمد دفاتر اسناد رسمی خود شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سند سبز کافیه من چندین ساله که از محضر انصراف دادم
هرکه میره محضر کلاه گشادی سرش رفته
پولهای زیادی دارید خرخ شکم کنید چرا خرج شکم محضر دار میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
آخه کجای دنیا خودرو ثبت سند داره مگه خودرو ملک ثابت است که نیاز به سند رسمی داشته باشه زمین و خونه و مغازه نیاز به سند دارن خودور همون برگ سبز و کارت کفایت میکنه این برگه بازیها برای خالی کردن جیب مردم هست مگه موقع توقف خودرو پلیس میگه سند خودرو یا کارت خودرو بخدا بس یکم بفکر مردم باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
همه میدونن که برگ سبز کافیه.این پول چه کارهایی که نمیکنه
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سپز کافیه : با توجه به اینکه همه کارنقل وانتقال وتعویض پلاک و کارشناسی فنی توسط نیروی انتظامی انجام می گیرد درنیجه بگ سبز کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
البته که برگ سبزکافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
البته که برگ سبزکافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
با سلام.برگ سبز وکارت خودرو ترنظر پلیس معتبر است وهمه جاهم ار راننده کارت ماشین رو میخان پس سند دفترخانه پول اضافی است که ازمردم میخواهند بگیرند پس کارت سبز کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
من با اکثریت نظرات مردم موافقم برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز ......برگ سبز......برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیه....
سند فقط برای درآمد زایی دفترخانه هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دستتون درد نکنه.کار مثبتی انجام دادید نظر سنجیه خوبیه.برگه سبز بهتر،سریعتر،کم هزینه تر و عادلانه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ سبزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
منم با برگ سبز موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
باتشکر از گروه اجتماعی.
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
بنظر من سند رسمی بهتره چون اسمش سند هست و برگ سبز فقط کارت ماشین بزرگه ..
در مورد ماشین صفر سند کمپانی ملاک هست نه برگ سبز و برگ سبز بازم کارایی نداره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگه سبز کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگه سبز کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
باز رای اکثریت برگ سبز است .من موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
من حاضرم تمام هزینه دفترخانه را به پلیس پرداخت کنم و در عوض تمام کارهای مالکیت در زمان تعویض پلاک انجام دهم این یعنی صرفه جویی در وقت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
هزینه‌های دفترخانه را مردم باید بدهند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دفتر خونه ها پول اضافی ازمردم میخواهند بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
همجنین سند جدید به اسم مالک جدید میخوره هر جا ببره مالک حساب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگه سبز کافی است من حرف فرمانده نیروی رهنمایی رانندگی قبول دارم فقط برگه سبز
Germany
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگه سبز کفایت می کنه ، می خاد یک نماینده از دفتر خانه تو تعویض پلاک بذارن که یک مهر تایید بزنه به زیر برگه سبز ، که نیازی نباشه پول اضافه به دفتر اسناد بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا باید برای بدترین ماشین بالای 500هزار به دفتر خونه بده. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
رای اکثریت مردم برگ سبز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
اگر دفترخونه ها همون قیمت برگ سبز را بگیرن خوب می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
بنظرمن برگ سبزکفایت میکنه!بخاطراینکه ازنیروی انتظامی صادرمیشه!خلاصه بگم یابرگ سبزبدن ویاسنددفترخونه ای!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز . سند فقط پول اضافی گرفتن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز . سند فقط پول اضافی گرفتن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا باید به دفتر خانه ها پول بدیم برگ سبز کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا باید به دفتر خانه ها پول اضافی بدیم برگ سبز کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سلام نظر منم برگ سبز کافیه
Germany
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
توقیف ماشبن دلایل خاص خود را دارد وباموضوع بی ارتباط است.
بهتربود موقع فروش ماشین به شخص ثالث برگه سبز راهم به نام او تغییر میدادید.ومشکل از شما و خریدار شخص ثالث میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
باسلام وتشکر

وای باز بحث داغ برگ سبز وسند رسمی شروع شد. دوستان عزیز نظربدهید.از باشگاه خبرنگاران کمال تشکر را دارم.واز انتشار نظرات مردم هم بسیار ممنونم.خسته نباشید.
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
تکلیف ماشین صفری که سند ندارد ودزدیده شود چه میشود.سند رسمی فقط میخواهند پول اضافی یگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
اقا فقط برگ سبز باشه کافیه فقط برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز هم مقرون بصرفه هست فقط باید تصویب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
این همه نظر دادیم ولی بهترین نظر اینه........

چرا مجلس ورود نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خواهش میکنم رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
مسلما سند رسمي رو به برگ سبز ترجيح ميدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سند محضری بزنید.
برگ سبز بنام همسرم کردم و به دفترخانه مراجعه نکردم. مدتی بعد ماشین فروختم. اکنون ماشین در استان دیگر توقیف است و همسرم باردار و نمیتونه بره ماشین خریدار رو آزاد کنه، دفترخونه هم بخاطر اینکه سند محضری بنام همسرم نیست، از طرف همسرم بنام خریدار وکالت نمی نویسه و من به مالک اولیه دسترسی ندارم تا در دفترخونه ماشین رو بنام همسرم انتقال بدم.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
اگر همه به این تفاهم برسن که برگ سبز کافیه دیگه مشکلی هم پیش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
باید یکخورده فکر کرد ایا بقیه کشورها برای انتقال خودرو به محضر میرون یا شماره گذاری کار نیروی انتظامی خوب وبه جاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سلام. ثبت انتقال خودرو دردفاتراسنادرسمی چرا اینقدر گران است؟ مگردفترخانه چه کاری انجام می دهد که مثلا برای یک خودرو پیکان یا آردی باید یک پنجم قیمت خودرو را به دفترخانه بپردازیم؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دفترخونه فقط میخواد پول اضافی بگیره
کی جواب خلافی و شکایت و تعویض پلاک رو میده
کی پلاک میده...
مگه اینم انقدر کش مکش داره.....دفترخونه کار وکالت و ثبت ملک وووورو باید انجام بده
اگر به فکر مردم باشن فقط پلیس موظف به خدمات میباشد و بس
دفترخانه هیچ مدرکی نمیده که بدرد پلیس بخوره..کارت و شناسنامه خودرو اصالت خودرو رو تکمیل میکنه..یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دفترخونه فقط میخواد پول اضافی بگیره
کی جواب خلافی و شکایت و تعویض پلاک رو میده
کی پلاک میده...
مگه اینم انقدر کش مکش داره.....دفترخونه کار وکالت و ثبت ملک وووورو باید انجام بده
اگر به فکر مردم باشن فقط پلیس موظف به خدمات میباشد و بس
دفترخانه هیچ مدرکی نمیده که بدرد پلیس بخوره..کارت و شناسنامه خودرو اصالت خودرو رو تکمیل میکنه..یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دفترخونه فقط میخواد پول اضافی بگیره
کی جواب خلافی و شکایت و تعویض پلاک رو میده
کی پلاک میده...
مگه اینم انقدر کش مکش داره.....دفترخونه کار وکالت و ثبت ملک وووورو باید انجام بده
اگر به فکر مردم باشن فقط پلیس موظف به خدمات میباشد و بس
دفترخانه هیچ مدرکی نمیده که بدرد پلیس بخوره..کارت و شناسنامه خودرو اصالت خودرو رو تکمیل میکنه..یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دفترخونه فقط میخواد پول اضافی بگیره
کی جواب خلافی و شکایت و تعویض پلاک رو میده
کی پلاک میده...
مگه اینم انقدر کش مکش داره.....دفترخونه کار وکالت و ثبت ملک وووورو باید انجام بده
اگر به فکر مردم باشن فقط پلیس موظف به خدمات میباشد و بس
دفترخانه هیچ مدرکی نمیده که بدرد پلیس بخوره..کارت و شناسنامه خودرو اصالت خودرو رو تکمیل میکنه..یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
باسلام. بنظرمن برگ سبز راحتترو ارزانتره ولی سندقطعی رسمی وقانونی تر میباشه.
فقط برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافی است سند محضری بار مالی و همچنین اتلاف وقت را در پی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافی است سند محضری بار مالی و همچنین اتلاف وقت را در پی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافی است سند محضری بار مالی و همچنین اتلاف وقت را در پی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سند رسمي دفترخانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سند رسمي دفترخانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دفتردار مال مردم خور
آخرین اخبار