اهواز؛

خوزستان رتبه نخست کشوری در خرید گندم

تعاون روستايی خوزستان در سال زراعی 95-94 با خريد 1 ميليون تن گندم به نرخ تضمينی و توافقی، از حيث عملکرد رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير تعاون روستايي خوزستان با بيان اينکه خوزستان به لحاظ توليدات محصولات زراعي و باغي در کشور داراي رتبه نخست است اظهار داشت:خريد گندم تضميني از کشاورزان توسط شبکه هاي تعاون روستايي به صورت نقدي بوده و هم اکنون يک ريال به کشاورزان استان بدهي نداريم.

هرمز خواجوي خريد اين ميزان گندم در مدت 40 روز و انتقال سريع آن به انبارها و سيلوهاي استان با هدف پيشگيري از حوادث را يک کار جهادي توصيف کرد.

به گفته وي ميزان خريد گندم به نرخ تضميني در مقايسه با سال زراعي گذشته 44درصد افزايش نشان مي دهد.

هرمز خواجوي  گفت : در سال زراعي گذشته نيز 240هزار تن ذرت نيز از کشاورزان استان به قيمت تضميني خريداري شده که از اين حيث نيز رتبه نخست را در کشور کسب کرديم.

مديرتعاون روستايي خوزستان با بيان اينکه بر اساس مصوبه هيات دولت 24محصول مشمول خريد تضميني در سراسر هستند افزود: گندم ، جو ، ذرت ، کلزا ، سيب زميني ، پياز ، خرما و برنج  در رديف خريد تضميني هستند و در راستاي حمايت از کشاورزان نسبت به خريد تضميني اين محصولات توسط تعاوني هاي روستايي اقدام شده است.

وي گفت: برخي محصولات کشاورزي نظير سبزي و گوجه به صورت توافقي توسط تعاون روستايي انجام شده است.

مديرتعاون روستايي خوزستان ادامه داد : در 3 سال  گذشته سه ميليون و 234هزار تن محصول کشاورزي به صورت تضميني و 539هزار تن محصول به  صورت توافقي از کشاورزان استان خريداري شده است که يک رکورد محسوب مي شود.

خواجوي با بيان اينکه در اين مدت 396هزار تن کالاهاي اساسي ، ارزاق و آردو 278هزار تن انواع کودهاي شيميايي به قيمت مصوب بين کشاورزان استان توزيع شده است گفت: در سه سال اخير 67هزار تن انواع بذرهاي گندم و کلزا با هدف بهبود توليدات کشاورزي در استان توزيع شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.