بازنگری معادل سازی‌های کتاب زیست شناسی

مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های متوسطه اول از بازنگری در برخی معادل سازی‌های کتاب زیست شناسی خبر داد.

محمود امانی مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های متوسطه اول در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص لغات فارسی جایگزین شده در کتاب‌های زیست شناسی گفت: برخی از لغات در فضای مجازی منتشر شده مصوب فرهنگستان نیست.

وی ادامه داد: لغاتی نظیر فروغ آمایی به جای فتوسنتز، ترکیزه معادل باکتری و مواردی دیگر از این قبیل در کتاب‌های درسی زیست شناسی معادل سازی نشده است. 

امانی با اشاره به اینکه چنین معادل سازی‌هایی در فضای مجازی صرفا جنبه جریان سازی دارد عنوان کرد: افراد برای دستیابی به کلمات تغییر یافته باید به صفحه آخر کتاب درسی و یا وبگاه فایل کتاب زیست شناسی در پایگاه اینترنتی تالیف کتاب‌های درسی مراجعه کنند. 

مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های متوسطه اول اظهار کرد: با وجود تغییراتی در معادل سازی برخی نام‌های کتاب‌های درسی اعمال شده اما نام‌های شیمیایی اسامی خاص و نام دانشمندان بدون تغییر در کتاب‌های درسی لحاظ می‌شود.

امانی عنوان کرد: برخی از مدرسان زیست شناسی کل کشور که حدود 100 نفر را شامل می‌شوند در پایان دوره آموزشی ضمن خدمت نسبت به تغییرات حاصل شده رضایت داشته و در مواردی معادل سازی‌های مناسب وجود نداشته قرار بر تغییر و بازنگری گذاشتند که این روند با رضایت فرهنگستان مواجه شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار