معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آن چه شهید رجایی را در تاریخ انقلاب ماندگار کرد، ساده زیستی و اخلاص وی بود.

ساده زیستی شهید رجایی را در تاریخ انقلاب ماندگار کردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حسینعلی امیری در همایش راه رجایی که درسالن فرهنگیان قزوین برگزار شد،از قزوین به عنوان سرزمین ادب ،فرهنگ و حکمت یاد کرد و گفت: وجود شخصیت های برجسته ملی همچون شهید رجایی، بابایی، لشگری و ابوترابی این شهر را به نگین درخشانی در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: آن چه امروز شهید رجایی را به عنوان شخصیتی ماندگار و اسطوره در تاریخ ماندگار کرده است، شخصیت این شهید درمردم داری، اخلاص. منش و رفتارسیاسی است.

امیری با بیان اینکه شهید رجایی مصداق عملی خدمت خالصانه به مردم و همچنین یکی از استوانه های عدالت بود، گفت: این شهید باید به عنوان یکی از الگوهایی عملی مدیران امروز باشد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت بزرگ و رفتار خانوادگی، سیاسی، منش حکومت داری، جهان بینی  و حتی نحوه برخورد وی  با دشمنان و مخالفان نظام باید الگوی مدیران امروز ما باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شهید رجایی به مردمسالاری دینی اعتقاد راسخ داشت  و دنبال آن بود که آنچه را که در آموزه های دینی آموخته بود پیاده کند.

 امیری با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی و بی اعتنایی این شهید والامقام  به دنیا و مسائل مادی افزود: این شهید آن گونه بر نفس خود مسلط بود که به گفته امام راحل ریاست جمهوری چیزی نبود که در شخصیت این شهید بزرگوار تاثیر بگذارد.

استاندار قزوین هم در این همایش با اشاره به اینکه برجام گامی در جهت حرکت به سمت پیشرفت و توسعه بوده است، گفت: تحول درسرمایه گذاری پس از برجام درقزوین کاملا مشهود است.

فریدون همتی با اشاره به طرح های هفته دولت در استان گفت:در این هفته  ۸۷۱ طرح با هزار و ۳۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه به موازات رشد و پیشرفت درعرصه های اقتصادی و اجتماعی باید در مسائل فرهنگی نیز شاهد رشد باشیم، عنوان کرد: باید با فرهنگ متناسب با اخلاق و مناسبات سازنده با جهان سرعت پیشرفت کشور را شتاب بخشیم.

همتی با اشاره به گرامیداشت  یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی به‌عنوان یک الگو و شاخص و معیار مدیران در جهت خدمت گزاری بی منت و خالصانه به مردم است.

غلامعلی رجایی نویسنده کتاب شهید رجایی هم در این مراسم گفت: شهید رجایی از افتخارات مردم قزوین است ومردم این استان باید از اینکه چنین فرزندی به انقلاب تحویل داده اند، به خود ببالند.

وی با اشاره به اینکه مظلومیت، ساده زیستی و اخلاص شهید رجایی باید الگوی مسئولان باشد، گفت: شهید رجایی با علم به شهادت مسئولیت خدمت به مردم را پذیرفت.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.