کرملین خواستار اراده واقعی آمریکا برای مبارزه با داعش شد

کاخ کرملین خواستار اراده آمریکا برای انجام همکاری واقعی با روسیه در مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت مسکو خواستار همکاری واقعی واشینگتن برای مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه است.

شبکه تلویزیونی روسی 360 به نقل از سخنگوی کاخ کرملین گزارش داد: می خواهیم همکاری واقعی بین دو کشور برای مبارزه با داعش شکل گیرد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در مذاکرات اخیر خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا در ژنو بر این ضرورت تاکید کرده است.

یکی از نتایج مذاکرات 12 ساعته روز جمعه لاوروف و کری، لزوم قطع همکاری گروه هایی است که خود را معارض میانه رو می خوانند، ولی با تروریست های خارج از توافق آتش بس در جبهه ها همکاری می کنند و آمریکا پس از چندین ماه خودداری از عملی کردن این تعهد، موافقت خود را برای اجرای آن اعلام کرد.

پس از ماه ها فشار مسکو به واشنگتن برای همکاری در این زمینه، وزیران خارجه دو کشور در ژنو فهرست گروه های مسلح موسوم به معارض میانه رو پذیرنده و نقض کننده آتش بس را مبادله کردند.

لاوروف گفته است: یکی از موانع اصلی اجرای آتش بس پایدار و فراگیر، جدا نشدن گروه های مسلح از تروریست ها در سوریه بود و برخی معارضان که خود را میانه رو می خوانند، با داعش و جبهه النصره همکاری می کنند که براساس نتایج مذاکرات ژنو این مساله حل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار