سمنان;

آغاز برداشت گیاه کتیرا و باریجه در سمنان

برداشت گیاهان باریجه و کتیرا در سطح 300 هکتار از مراتع پیغمبران و دوزهیر شهرستان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت : این بهره برداری به منظور تحقق شعار سال 95 ، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و با هدف جلب مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی انجام شد.
علیرضا رهایی با اشاره به ارزش محصولات این گیاهان در زمینه های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، بر بهره برداری اصولی وفنی از این گیاهان تاکید کرد.
وی اظهار کرد: با حفظ و احیا این گیاه بومی در منطقه می توان زمینه های اشتغالزایی در باره بهره برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تصریح کرد: در سال 95 با اجرای عملیات بهره برداری باریجه و کتیرا شرایط اشتغال 10 نفر برای سه ماه ایجاد شده است.
شیره باریجه و کتیرا کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشور های خارجی صادر می شود.
این محصولات جزو گونه های مجاز مشروط بوده که بهره برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان پذیر است.
برداشت باریجه و کتیرا از اوایل تیر در استان سمنان آغاز و تا اواسط شهریور ادامه دارد.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: آغاز ، برداشت ، باریجه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار