بازداشت طرفداران قصاب، مشروب‌فروش و راننده داعش در مالزی

پلیس مالزی از بازداشت سه نفر از طرفداران گروه تروریستی داعش خبر داد که سرگرم طراحی چندین حمله در آستانه مراسم روز استقلال این کشور بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس مالزی امروز چهارشنبه از بازداشت 3 نفر از طرفداران محلی تروریست‌های داعش خبر داد که گفته می‌شود سرگرم طراحی چندین حمله در آستانه مراسم روز استقلال مالزی بودند.

در بیانیه پلیس مالزی در اینباره آمده است: این سه نفر در عملیات سه روزه پلیس در روزهای 27 تا 29 ماه اوت، بازداشت شدند و گفته می‌شود از محمد وندی محمد جدی، یکی از سرکردگان داعش در مالزی، دستور داشتند تا روز سه‌شنبه در آستانه برپایی جشن‌های روز استقلال مالزی، حملاتی را بر ضد یک مرکز تفریحی و سرگرمی، یک معبد هندو و یک پاسگاه پلیس در کوالالامپور انجام دهند. 

بازرس کل پلیس مالزی نیز اعلام کرد همه این 3 مظنون قصد داشتند پس از اجرای موفقیت‌آمیز این حملات، برای پیوستن به صفوف داعش مالزی را ترک کنند و عازم سوریه شوند. 

به گفته پلیس، از یکی از مظنونان، که به عنوان راننده کامیون کار می‌کرد، یک قبضه  نارنجک و یک سلاح کمری با 24 گلوله به دست آمد. دو نفر دیگر به عنوان قصاب و فروشنده مشروب مشغول به کار بودند. 

اوایل این ماه پلیس مالزی گذرنامه‌های 68 مالزیایی را که قصد داشتند برای پیوستن به داعش کشور را ترک کنند توقیف کرد. پلیس مالزی می گوید تاکنون دست کم 18 تبعه مالزیایی، که به داعش پیوسته بودند، در سوریه کشته شده‌اند. با این همه هنوز گزارشی مبنی بر بازگشت تروریست‌های مالزیایی عضو داعش به کشورشان دریافت نشده است. 

در مجموع 230 نفر از جمله 200 تبعه مالزی در سال 2013 تا اوایل اوت ( مرداد-شهریور) امسال به جرم مشارکت در فعالیت‌های تروریستی مرتبط با داعش بازداشت شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
دمتون گرم بگیرینشون نذاریددست ازپاخطاکنن
آخرین اخبار