مشهد؛

آمادگی 10 هزارمبلغ برای خدمت رساني فرهنگي به كاروان‌هاي زيارت اولي

بيش از 10 هزار مبلغ روحاني آماده خدمت رساني فرهنگي به كاروان‌هاي زيارت اولي «مهر درخشان» هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئيس سازمان بسيج مستضعفان ، در گردهمایی مهر درخشان رضوی که به منظور هماهنگی میان سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری اردوهای «مهر درخشان» و تشرف زائران زیارت اولی به حرم مطهر رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: معرفی روش و منش انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری از جمله اهداف طرح مهر درخشان است.

سردار محمدرضا نقدی گفت:‌ فرصت خدمتگزاري فرصت کوتاهی است، هم اكنون که مي توانيم خادم زائران مستضعف حضرت رضا عليه السلام باشیم، بايد شكر اين نعمت را به جاي آوريم.

وي افزود: در طرح مهر درخشان برنامه ريزي ها بايد به گونه اي باشد که در كنار زيارت، آشنايي با مبانی و ارزش های انقلاب اسلامي و ولايت جزو برنامه هاي اصلي قرار گیرد .

رئيس سازمان بسيج مستضعفان گفت: بايد در اين حركت كه محور آن اقدامات فرهنگي است مداحي ها به حالت سنتي باقي بماند و انقلابی‌گری، نفی استکبار و طرفداری از مظلومان یمن، عراق و بحرین در دستور كار مداحان باشد.

استفاده از ظرفیت طلاب برای کاروان های مهر درخشان رضوی

مسئول بسیج طلاب سپاه انقلاب اسلامی هم در ادامه این همایش گفت: باید از ظرفیت طلاب برای کاروان های مهر درخشان رضوی که متشکل از زیارت اولی های بارگاه حضرت رضا علیه السلام هستند، استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی افزود: هدف از راه اندازی طرح مهر رضوی بصیرت افزایی است تا بتوانیم در جوار مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام بینش زائران و مجاوران را ارتقاء دهیم.

وی گفت: وظیفه طلاب این است که اقدامی انجام دهند تا زائران بتوانند ارتباط باطنی با حضرت رضا(ع) برقرار کنند.

مسئول بسیج طلاب سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که از دغدغه های طلاب به حساب می آید این است که چرا برای زائران عتبات عالیات و مکه و مدینه در هر کاروان یک روحانی حضور دارد، اما در کاروان هایی که به مشهد می آیند روحانی وجود ندارد و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازمه صورت گیرد.

شاهرودی تصریح کرد: بسیاری از طلاب نیز تاکنون توفیق تشرف به مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا(ع) را نداشته اند که می توان از ظرفیت این طلاب برای کاروان هایی که به مشهد اعزام می شوند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار کتابی مخصوص روحانیونی که به راهیان نور اعزام می شوند، چاپ شده است و موضوعات آن نیز مسائل احکام و اعتقادی و تقویت بصیرت دینی است.

مسئول بسیج طلاب سپاه پاسداران گفت: خدمتگذاری به زائران حضرت رضا(ع) یک توفیق الهی است و نباید این توفیق را به سادگی از دست دهیم، چرا که حضرت موسی بن جعفر(ع) بالاترین درجه زیارت را برای زائرین فرزندش امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا علیه السلام معرفی می کند.

بيش از 10000 مبلغ آماده خدمت رساني به كاروان‌هاي «مهر درخشان» هستند

مسئول سازمان بسيج روحانيون كشور در ادامه این همایش گفت: بيش از 10 هزار مبلغ روحاني آماده خدمت رساني فرهنگي به كاروان‌هاي زيارت اولي «مهر درخشان» هستند.

حجت الاسلام محمود محمدي شاهرودي بر لزوم اقدامات فرهنگي در راستاي شناساندن احكام واجب ديني و بصيرت افزايي به زائران تاكيد كرد و گفت: قطعا يكي از اهداف مهم طرح مهر درخشان بالا بردن معرفت ديني و آشنا كردن زائران با احكام ديني است كه بسيج روحانيت در اين راستا آمادگي كامل براي همكاري دارد.

وي با بيان اينكه تمام كاروانها همراه خود يك مبلغ روحاني دارند، ادامه داد: مبلغان كاروان‌ها وظايفي همچون شناساندن احكام واجب، معرفي سيره زندگي حضرت رضا(عليه السلام)، آموزش آداب زيارت، پاسخ به سوالات شرعي و شبهات، بصيرت افزايي و ... را بر عهده دارند.

مسئول سازمان بسيج روحانيون كشور اين گردهمايي را گامي موثر در راستاي هماهنگي هرچه بيشتر ارگان‌هاي دخيل در اين كاروان‌ها خواند و تصريح كرد: اين نهضت مقدس كه با تدبير و تلاش توليت آستان قدس رضوي در كشور شكل گرفته، اقدامي مقدس براي فراهم آوردن شرايط تشرف دلدادگان به بارگاه قدسي علي بن موسي الرضا(عليه السلام) است.

حجت الاسلام محمدي شاهرودي با اشاره به فعالیت‌های متعدد فرهنگی و معنوی در طول مسیر براي كاروان‌ها، ابراز کرد: آشنایی با فرهنگ و آداب زیارت، نقش دعا و نماز در سلامت جسم و روان، انس با قرآن، سبک زندگی اسلامی - ایرانی، حجاب و عفاف و مهارت‌های زندگی از برنامه‌هاي مبلغان كاروان‌هاي مهر درخشان است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار