گرگان؛

فرفیون ، علف هرز پرخاصیت در گلستان

فرفیون گیاهی خودرو که خواص دارویی فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛علف هرز فرفیون  چند سال پیش ابتدا در غرب استان گلستان ظاهر شد. اما به تدریج شدت آلودگی و وسعت آن افزایش یافت و تا مرز نواحی شرقی استان مثل آزاد شهر نیز گسترش پیدا کرد و اکنون جز علف های هرز مهم و مشکل ساز در مزارع سویای استان محسوب می شود اما این علف هرز مشکل ساز دارای خواص دارویی فراوانی است .

فرفیون ، علف هرز پرخاصیت در گلستان


فرفیون مسهلی است قوی برای دفع اخلاط مختلف بدن از هر نوعی که باشند ، باز کننده دهانه رگ های بدن و خاصیت ضد انگل دارد . از فرفیون برای تسکین دردهای عصبی -  درمان  روماتیسم ، درمان زگیل استفاده می کنند ، ترکیب تخم فرفیون و فلفل برای درمان وبا موثر است ، نوشیدن آب جوشانده فرفیون انگل کش است .

فرفیون ، علف هرز پرخاصیت در گلستان

روغن استحصال شده از این گیاه با حرارت غیر مستقیم گرفته شده است به همین دلیل سهم مواد مؤثرموجود در آن ، مسکن گیاهی بسیار عالی است که توانسته در درمان بسیاری از بیماریهای مربوط به مفصلی و غیر مفصلی مفید باشد. روغنی که از گیاه فرفیون بدست می آید اگر با دیگر روغن های گیاهی ترکیب شود مخلوطی بسیار غنی است که در انواع دردهای استخوانی که بر اثر سائیدگی و یا پوکی استخوان بوجود آمده مؤثر می‌باشد.

فرفیون ، علف هرز پرخاصیت در گلستان

طبیعت فرفیون ازنظرطب قدیم خیلى گرم و خیلى خشک است ، خوردن آن براى افراد گرم مزاج مضر است و باعث سوزانندگى و خارش شدید می شود . 


فرفیون ، علف هرز پرخاصیت در گلستان

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.