کرمان؛

برداشت150هزار تن خرمای مضافتی

150هزار تن خرما از 27 هزار هكتار ازنخلستانهای شرق وشمال استان كرمان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 150 هزار تن خرمای مضافتی از نخلستانهای استان کرمان برداشت شود. که این امر اشتغال بیش از 18 هزار نفر کشاورز را با خود به همراه دارد

سعیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود متوسط عملکرد امسال بيش از 6 تن خرمای مضافتی باشد، گفت: در سال گذشته140 هزار تن خرما در استان كرمان توليد شد که امیدواریم امسال این محصول با کیفیت بهتری توليد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عمده رقم خرما در استان کرمان رقم مضافتی است افزود:کشت ارقام نيمه خشك خرما نظيرپیارم نیز در سالهای اخیر رونق زیادی یافته است.

وی خاطر نشان کرد: امسال در خصوص اصلاح باغات اقدامات خوبی صورت گرفته است تا جایی که در حدود17500 نهال کشت بافتی پیارم وارد استان و کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: حدود6000 هکتار از نخلستانهای ما آلوده به زنجره خرما بودند که با اقدامات خوبی از جمله کاهش تراکم درختان در باغ ، تغذيه مطلوب ، هرس به موقع توسط کشاورزان ، مبارزات تلفیقی و استفاده از کارتهای زرد که صورت گرفته است این آفت به نسبت خوبی کنترل شده است.

وی افزود: از سال 93 طرح مبارزه با خشکیدگی خوشه خرما با همکاری مرکز تحقیقات آغاز شده است که خوشبختانه به نتایج خوبی بین تیمارها و شاهد رسیده ایم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برداشت ، خرما ، نخلستان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار