مشهد؛

٢٥ مهر اغاز هشتمين سرشماری نفوس و مسکن در خراسان رضوي

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از اجراي هشتمين سرشماري نفوس و مسكن در استان از ٢٥ مهر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رضا جمشيدي عصر امروز در جلسه ي ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان با بيان اينكه خراسان رضوي با ٢٥٠٠ نفر عوامل اجرايي بزرگترين ستاد سرشماري در كشور را دارا است،اظهار داشت:این سرشماری برای نخستین بار به دو شیوه اینترنتی و نیز مراجعه حضوری با استفاده از تبلت اجرا می شود.

وي افزود: در روش اینترنتی مردم خود با مراجعه به سامانه سرشماری، اطلاعات خانوار را از طریق اینترنت ثبت می کنند.

مدير اجرايي سرشماري ادامه داد: در مراجعه حضوری نیز ماموران به جای استفاده از فرمهای کاغذی، با کمک تبلت اقدام به جمع آوری اطلاعات می کنند.

جمشيدي گفت: هنگام مراجعه مامور آمارگیر کدپستی، کارت ملی و مدارکی که مشخصات اعضای خانواده در آن درج شده باید در دسترس باشد تا ثبت اطلاعات دقیق و درست انجام شود.

وی اظهار كرد: در صورت عدم حضور خانوار در منزل هنگام مراجعه، مامور برگه اطلاعیه خانوار غایب را به داخل محل سکونت خانوار می اندازد تا خانوار غایب با استفاده از آدرس سامانه درج شده بر روی برگه نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کند.

جمشیدی با تاکید بر محرمانه ماندن اطلاعات فردی خانوارها گفت: این اطلاعات به صورت کلی برای برنامه ریزی هاي کشوری مورد استفاده قرار می گیرد و بطور کامل محرمانه است.

استاندار خراسان رضوي نيز در اين نشست با بيان این که آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 انجام شده است، گفت: به روز رسانی اطلاعات و تهیه ی آمار به روز و دقیق، نیاز اساسی برنامه ریزی برای توسعه ی کشور محسوب می شود.

عليرضا رشيديان افزود: طی پنج سال گذشته به لحاظ جمعیتی، جا به جایی و مهاجرت و توسعه اي تغییرات مختلفی بوده ایم که می طلبد این تغییرات احصا شود تا بتوان به برنامه ریزی منسجم تری دست یافت.

وي ضمن تاکید بر لزوم تامین سخت افزارها ، نرم افزارها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز سرشماری، گفت: دستگاه های اجرایی استان مکلفند با عوامل سرشماری همکاری لازم را داشته باشند به گونه ای که به ماموریت ذاتی آنان در ارائه ی خدمت به مردم خللی وارد نشود.

استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: باید اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرد که آمارگیری تحت هیچ عنوان به صورت تلفنی انجام نمی شود و شهروندان از این جهت مورد سوء استفاده ی احتمالی قرار نگیرند.

مديركل صداوسيماي خراسان رضوي نيز با اعلام امادگي اين سازمان براي پوشش رسانه اي سرشماري گفت: تهيه بسته هاي خبري ، مصاحبه با مسوولين و كارشناسان مربوطه و توليد برنامه هاي پرمخاطب براي جلب توجه مردم از جمله برنامه هاي اين سازمان براي مشاركت در اجراي ششمين سرشماري نفوس و مسكن است.

گفتني است بر اساس سرشماری سال 1390 جمعیت خراسان رضوی پنج میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۰۲ نفر است. دو میلیون و ۹۹۹ هزار و ۵۲۹ نفر از این جمعیت را مردان و دو میلیون و ۹۹۴ هزارو ۸۷۳ نفر آن را زنان تشکیل می دهند. کل جمعیت خراسان رضوی شامل یک میلیون 717 هزار 362 خانوار است. از مجموع جمعیت خراسان رضوی چهار میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۱۰ نفر ساکن شهرها و یک میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۰۵ نفر آنها ساکن روستاهای استان هستند.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار