کرمانشاه ؛

کشور ایران از سرآمدان حوزه صنایع دستی در جهان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در امر تولید صنایع‌دستی جزو هشت کشور اول دنیا، اما در صادرات صنایع دستی سی‌ویکم هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛پروانه حیدری اظهار کرد: کشور ایران از سرآمدان حوزه صنایع دستی در جهان است.

 وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود، ایران در بین هشت کشور اول تولیدکننده صنایع دستی دنیا قرار دارد.
 
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین ایران از لحاظ تنوع در تولید آثار صنایع دستی رتبه اول جهان را دارد.
 
حیدری خاطرنشان کرد: از لحاظ کیفیت در تولیدات صنایع دستی نیز ایران اسلامی رتبه اول جهان را دارد.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: از 640 رشته شناخته شده صنایع دستی در سطح دنیا بیش از نیمی از آن یعنی 332 رشته در کشور ایران تولید می‌شود و هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در امر تولید آنها فعال هستند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه نیز در امر تولید صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.
 
حیدری افزود: در حال حاضر بیش از 60 رشته مختلف صنایع دستی در استان کرمانشاه تولید می‌شود و هنرمندان و صنعتگران این استان در امر تولید آنها فعال هستند.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: همچنین تاکنون 116 اثر صنایع دستی ایران موفق به دریافت مهر و نشان اصالت یونسکو شده‌اند که 13 اثر آن مربوط به هنرمندان و صنعتگران نمونه استان کرمانشاه بوده است.
 
وی تاکید کرد: با این وجود ایران در امر صادرات صنایع دستی چندان موفق نبوده و نیست.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: آمارها نشان می‌دهد جایگاه ایران در امر صادرات صنایع دستی جهان رتبه‌ای بهتر از سی و یکم نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.