مکزیک: ادعای ترامپ در مورد دیوار مرزی «شرم‌آور» است

دولت مکزیک ادعای نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا درباره پرداخت هزینه دیوار مرزی را «شرم‌آور» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، دولت مکزیک اعلام کرد ادعای دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره اخذ هزینه ساخت دیوار مرزی از مکزیک «شرم‌آور» است.

ادواردو سانچز، سخنگوی دولت مکزیک، بعد از سفر روز چهارشنبه ترامپ به این کشور گفت: «پیشنهاد ساخت این دیوار و باور به اینکه مکزیک پول ساخت آن را پرداخت می‌کند، شرم‌آور است.»

سانچز در مصاحبه با رسانه‌های محلی خاطر نشان کرد مکزیک برای «ساخت دیواری که آنها در آن سوی مرز می‌خواهند بسازند حتی یک سِنت هم» پرداخت نخواهد کرد.

ترامپ در روزهای آغازین فعالیت‌های انتخاباتی خود تهدید کرده بود قراردادهای بازرگانی با مکزیک را پاره و همسایه جنوبی خود را به پرداخت هزینه ساخت این دیوار مجبور می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه از مرز مکزیک متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر به آمریکا می‌آیند، خشم مردم مکزیک را برانگیخته بود.

نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در نشست خبری مشترک با انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، اعلام کرد در گفتگوهای دو طرف درباره اینکه چه کسی هزینه ساخت این دیوار را پرداخت می‌کند، صحبتی به میان نیامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار