نظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فردا به تخلفات مالی سعید مرتضوی در دادگاه رسیدگی می شود

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی گفت: فردا به تخلفات مالی سعید مرتضوی از جمله فروش چندین شرکت به بابک زنجانی رسیدگی می شود.

فردا به تخلفات مالی سعید مرتضوی در دادگاه رسیدگی می شودمجتبی نظری وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه فردا(یکشنبه) در دادگاه رسیدگی به تخلفات سعید مرتضوی در زمان تصدی بر سازمان تأمین اجتماعی رسیدگی می شود، اظهار داشت: فردا در دادگاه به تخلفات مالی سعید مرتضوی در زمان تصدی بر سازمان تأمین اجتماعی از جمله فروش شرکت های سازمان تأمین اجتماعی به بابک زنجانی و پول هایی که به برخی افراد پرداخت کرده رسیدگی می شود.

وی با اشاره به گزارش کارشناس رسمی دادگستری در رابطه با پرونده سعید مرتضوی، افزود: متأسفانه کارشناس دادگستری با وجود اینکه پول زیادی از سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه گزارش دریافت کرده، به مطالبی پراخته که مرسوم نیست کارشناس به آنها وارد شود.

 وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: کارشناس باید به امور مالی، پرداختی ها و دریافتی ها رسیدگی کند اما کارشناس این پرونده به پرداخت های سعید مرتضوی توجهی نکرده است و دریافت کنندگان پول ها را متخلف تشخیص داده و در بیشتر موارد مرتضوی را تبرئه کرده است که ما به این موضوع اعتراض کردیم.

نظری گفت: دادگاه فردا هم به مانند دیگر دادگاه های سعید مرتضوی غیر علنی برگزار می شود.
وی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته هم برای بخش دیگری از پرونده مرتضوی دادگاهی تشکیل شد که در گذشته به آن در دادگاه کیفری رسیدگی و منجر به صدور حکم حبس برای وی شده، که این بخش از پرونده به دلیل اعتراض دو طرف به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارسال شده بود.

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: بعد از مدت زیادی که پرونده در دیوان عالی کشور بود و براساس قوانین جدید تشخیص داده شده که رسیدگی به آن در صلاحیت دیوان نیست و پرونده به شعبه 22 دادگاه تجدید نظر ارجاع شده بود که این بخش از پرونده به اشتغال غیرقانونی مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی ارتباط دارد.

نظر گفت: مرتضوی برای تصدی بر سازمان تأمین اجتماعی باید دارای 5 سال سابقه در شغل های مرتبط و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته های حسابداری و مالی می بود که این شرایط را نداشته و به همین دلیل ما اشتغال وی در سامان تأمین اجتماعی را غیر قانونی می دانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار