مهاباد؛

صدور پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در آذربایجان غربی

34 فقره پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و 12 فقره تمدید پروانه و اصلاحیه جواز تأسیس امسال در آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای امسال تاکنون برای راه اندازی 20 مورد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان جواز تاسیس و برای 14 فقره نیز پروانه بهره برداری صادر شده است.

اسمعیل کریم زاده افزود : امسال در بخش دامداری کوچک روستایی 24 فقره تمدید و اصلاحیه جواز تأسیس و در بخش جمع آوری شیر نیز 83 فقره تمدید پروانه و 27 فقره صدور جواز صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برای 6 شرکت ارائه دهنده خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در استان هم پروانه تاسیس صادر شده ، ادامه داد : سامانه ای طراحی و راه اندازی شده است که از این پس متقاضیان صدور مجوز در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت مستقیم از طریق این سامانه کشاورزی برای ثبت تقاضا و اخذ جواز تاسیس اقدام خواهند کرد.

کریم زاده اظهار داشت : در سال زراعی جاری تاکنون،خرید تضمینی محصولات کشاورزی با هماهنگی معاونت تولیدات گیاهی شرکت امور پشتیبانی دام استان با موفقیت انجام و حدود 13 هزار و 787 تن جو ، 600 هزار تن گندم و 478 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر خرید ذرت و نخود به صورت تضمینی نیز در مراحل اولیه خرید قرار دارد.

کریم زاده اضافه کرد : امسال با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام ، خرید و توزیع یک هزار و 407 تن گوشت مرغ منجمد و 485 تن برنج وارداتی و یک هزار و 230 تن شکر برای تنظیم بازار و طرح ضیافت ماه مبارک رمضان خرید و توزیع شد.

گفتنی است ؛ سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان آذربایجان غربی تولید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.