چند تن از اعضای جندالله ازبکستان در افغانستان کشته شدند

سخنگوی پلیس استانداری بغلان در شمال افغانستان اعلام کرد که 7 عضو گروه تروریستی «جندالله» ازبکستان در این استان کشته و 7 تن دیگر هم زخمی شدند.

چندتر از اعضای جندالله ازبکستان در افغانستان کشته شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی پلیس استان بغلان در شمال افغانستان روز شنبه به بخش پشتوی خبرگزاری «جمهور» افغانستان گفت: این افراد شامگاه پنجشنبه و روز جمعه در شهرستان «بورکه» این استان کشته شدند.

وی درباره تلفات نیروهای افغان در این درگیری سخنی نگفته است.

گروه جندالله از جمله اعضای گروه تروریستی ازبکستان می باشد که در مناطق مختلف این کشور از جمله استان های «قندوز» و «بغلان» حضور دارند و تاکنون «جمعه نمنگانی» و غلام حضرت معروف به «ابوحذیفه» از فرماندهان این گروه در حملات هوایی هواپیماهای خارجی در استان قندوز کشته شده اند.

علاوه بر «جندالله»، گروه موسوم به «جنبش اسلامی ازبکستان» نیز در مناطقی از افغانستان بخصوص در استان جنوبی زابل فعالیت دارد که حمایت خود را از گروهک تروریستی و تکفیری داعش اعلام کرده است.

گروه طالبان در زمان حیات ملا «اختر محمد منصور» رهبر پیشین طالبان، سال گذشته در زابل با حامیان این گروه درگیر شد و منطقه استقرار نیروهای آن را به خاک و خون کشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار