اختراع پارچه‌ای که از پنبه هم خنک‌تر است

محققان موفق به اختراع پارچه‌ای شده‌اند که 4.8 درجه خنک‌تر از پارچه‌های پنبه‌ای است.

اختراع پارچه‌ای که از پنبه هم خنک‌تر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی‌بی‌اس نیوز؛ محققان دانشکده مهندسی دانشگاه استن فورد آمریکا به‌تازگی موفق به اختراع پارچه‌ای برای مقابله با گرمای جهانی شده‌اند. این پارچه با استفاده از فناوری نانو طراحی شده است و امکان خروج رطوبت از بدن و جلوگیری از ورود اشعه مادون‌قرمز را فراهم می‌کند. این رویه از تعریق و بو گرفتن بدن در هوای بسیار گرم جلوگیری می‌کند.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله ساینس منتشر شده است این پارچه 4.8 درجه خنک‌تر از پارچه‌های پنبه‌ای و 3.8 درجه خنک‌تر از روغن‌های تجاری سنتتیک است.

با ادامه رویه گرمای جهانی، این پارچه بهترین گزینه برای مقابله با شدت گرما است. استفاده از این پارچه در صنعت پوشاک نه‌تنها موجب خنک ماندن افراد در روزهای بسیار گرم می‌شود بلکه تا حد زیادی از مصرف انرژی برای خنک کردن محل زندگی و کار می‌کاهد.

یی کوی، استاد ارشد مهندسی مواد درباره اختراع این پارچه می‌گوید: پوشش‌های پلاستیکی مانند پلی‌اتیلن مواد مناسبی برای ممانعت از ورود اشعه مادون‌قرمز به بدن است با این حال مشکل عبور و ورود نور مرئی به بدن همچنان در این پارچه پایدار مانده است.

این پارچه در مرحله آزمایش روی پوست مشابه پوست بدن انسان است و با رفع مشکلات آن تا سه سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هنر نزد ایرانیان است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
موادی چیزی زدی شما !؟
آخرین اخبار