روایت العربیه از چادرهای خالی حجاج ایرانی در موسم حج امسال + فیلم

العربیه در گزارشی به چادرهای حجاج ایرانی در صحرای عرفات و سرزمین منا و خالی بودن امسال این چادرها از ایرانی ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه العربیه گزارشی از چادرهای خالی حجاج ایرانی در صحرای عرفات و سرزمین منا منتشر کرده و در این گزارش سعی دارد ایران را مسئول این مسأله جلوه دهد.

بر این اساس، العربیه مدعی است که ایران حاضر نشد توافقنامه مربوط به مراسم حج را با مسئولان سعودی امضا کند، توافقنامه‌ای که در آن سیاسی کردن حج منع شده بود.

العربیه همچنین در گزارش خود به نقل از یکی از مسئولان سعودی مدعی می‌شود که زائران ایرانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی امسال به حج خواهند آمد و در چادرهای ایرانی‌ها اسکان داده خواهند شد.

کشتار حجاج ایرانی در مراسم حج سال گذشته در سرزمین منا که منجر به شهادت 464 حاجی ایرانی شد، باعث شد تا مسئولان ایرانی تصمیم به تحریم مراسم امسال حج بگیرند. حادثه‌ای که علت اصلی آن سوء مدیریت و به ظن قوی توطئه مسئولان سعودی بیان شده است.

لینک دانلود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر آل سعود انشاءالله سال آخر آل سعود و آل خليفه خبيث است.
مرگتان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
ایرانیها هر جای دنیا که باشند ایرانی هستند و هرگز راضی نمی شوند که حکومتی مثل سعودی باعث تفرقه بین ملت یکرنگ ایران شوند. متاسفانه هنوز هم اعراب ایرانیها را موالی خود تصور می کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
معمولا دشمنان خدا احمق هم هستند . آل سعود سال گذشته با وجود این همه نهاد های رسمی کشور ایران رقم بزرگی از حجاج ایرانی را کشتار و از همه مهم تر شهید رکن ابادی را زنده بردند و جسد کالبد شکافی شده ایشان را تحویل مسئولین کشور دادند !
حساب کنید ، امسال حجاج اعزام می شدند و از بعثه و نهاد های دیگر جمهوری اسلامی در سرزمین حجاز خبری نبود ! انوقت ببینید ، آل سعود و آل شیخ چه بلائی سر حجاج اعزام شده می آوردند ؟!!!!!
پس این ال سعود است که سد راه جج مسلمین است .
Turkmenistan
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
من یک ایرانی مقیم خارج هستم! تمایل به انجام فریضه ی حج در محیطی اسلامی و انسانی را داشته و حتی سال 85 ثبت نام تمتع داشته ام لاکن، نبودن مسئولان امور حج و اوقاف ایران،از لحاظ روانی ،حج ایرانیان را هم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد چرا که امام جماعت مسحدالحرام هم در سخنان خود،برای زوار ایرانی،تشویش و اضطراب،حواله نموده و بنابراین چطور می شود انتظار داشت،مراسم در آرامش و بدون دغدغه ،برگزار شود. حج ،حق الهی هر مسلمان است اما می دانیم در زمان پیامبر هم،فریضه ی آن منوط به رعایت حق حیات فردی هر مسلمان بوده است.
آخرین اخبار