رقابت های کشتی قهرمانی جوان جهان؛

دو مدال طلا و یک نقره سهم آزادکاران ایران در روز نخست/شاگردان طلایی به دنبال هتریک قهرمانی

تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان در روز نخست رقابت های قهرمانی جهان به دو مدال طلا و یک نقره رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز (به وقت ایران) با برگزاری مسابقات چهار وزن نخست، در شهر ماکون فرانسه آغاز، که در پایان مسابقات روز نخست، پيمان بياباني و حسين شهبازي در اوزان 60 و 96 كيلوگرم صاحب مدال طلا شدند و احمد بذري در وزن 74 كيلوگرم به مدال نقره رسيد. 
 
در وزن ۶۰ کیلوگرم پیمان بیابانی دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور نخست مقابل استفان از رومانی ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تمورجان عثمان اوخانوف از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بیابانی در این مرحله برای حضور در دیدار فینال به مصاف خژیک چیمبا از روسیه رفت و با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید. وی در دیدار نهایی نيز سلیم کوزان از ترکیه را با نتيجه 3 بر يك شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
 
در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز احمد بذری پس از استراحت در دور نخست در دومین دور مقابل نیکیتا سوکوف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۴ صاحب برتری شد. وی در دور بعد نیز مقابل الکساندر مور از کانادا با نتیجه 12 بر 5 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری برای حضور در دیدار فینال گئورگی پاسکالوف از مولداوی را 16 بر 6 شکست داد. وي در در دیدار پایانی مقابل مارک جان هال از آمریکا با نتيجه 10 بر صفر شكست خورد به به مدال نقره رسيد.
 
در وزن ۹۶ کیلوگرم نیز حسین شهبازی ابتدا راخیموف از ازبکستان را ۱۰ بر صفر برد سپس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ماندیپ از هند ۷ بر صفر پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رودزیانوک از بلاروس با نتیجه 12 بر صفر به پیروزی رسید. شهبازی برای حضور در دیدار فینال  زائور کوتچیف از روسیه را با نتیجه 8 بر3 شکست داد. وي در دیدار نهایی به مصاف اریک تیله از آلمان رفت و با نتيجه 7 بر يك از سد اين كشتي گير گذشت تا مدال طلاي اين وزن را از آن خود كند.
 
 در وزن ۵۰ کیلوگرم نيز علیرضا گودرزی در نخستین مصاف خود مقابل راهول از هند به روی تشک رفت و در حالیکه ۶ بر صفر از حریف پیش بود در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ بازنده شد و با توجه به شکست حریف هندی مقابل کشتی گیر روس، وی از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.
 
رقابت های چهار وزن دوم و پایانی فردا (یکشنبه) برگزار می شود كه عرفان آييني در وزن 55 كيلوگرم، سامان شجاعي در وزن 66 كيلوگرم، ارشك محبي در وزن 84 كيلوگرم و اميررضا اميري در وزن 120 كيلوگرم به مصاف حريفان خود مي روند.

گفتنی است تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در سال های 2014 و 2015 قهرمان جهان شده بود که درهر دو سال محمد طلایی به عنوان سرمربی هدایت جونان آزادکار را بر عهده داشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار