مشهد؛

تشکیل دبیرخانه دائمی پاسداشت زبان فارسی در مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر بخواهیم پیام انقلاب را به دنیا معرفی کنیم و با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنیم شاهراه ارتباطی آن زبان فارسی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست فرهنگی بررسی فرصت های موجود در پاسداشت زبان فارسی و احیاء آن در سال ٢٠١٧ با بیان اینکه زبان فارسی حرف های گفتنی زیادی برای جهان دارد گفت: ادبیات فارسی نقش بسیار مهمی در تاثیرات فرهنگی، اقتصادی، امنیتی ایجاد خواهد کرد .

وی گفت: امروزه بسیاری از افراد فریفته جریان های ضعیف بیرونی شده اند و از زبان فارسی دور شده اند که می توان به مدد الهی حرکت های بلندی را در جهت معرفی جایگاه بزرگ زبان فارسی ذاشت .

نماینده مردم مشهدو کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه این رویداد نیازمند تاسیس دبیرخانه دائمی است اظهار کرد: ضروری است با تشکیل این دبیرخانه ، بتوانیم جشنواره ای داشته باشیم که به صورت مستقل و دائمی در طول سالیان آتی برنامه های خوبی را پی ریزی نماید.

پژمانفر خاستگاه ادبیات فارسی را خراسان و مشهد خواند و افزود: باید بر اجرایی کردن این اصل اصرار بورزیم تا بتوانیم در تاریخ مشهد حرکت های رسمی و اجرایی خوبی را داشته باشیم .

وی گفت: امیدوارم بتوانیم در سال ٢٠١٧ سنگ بنایی را با این موضوع که نقطه عطفی برای سایر حرکت ها ی بعدی است داشته باشیم .

نماینده مردم مشهدو کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : این کار با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعریف جدول زمانی و موضوعات مورد بحث در جلسات آتی دنبال شود تا بتوانیم به بسته پیشنهادی مناسبی برسیم.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.