بجنورد؛

فعالیت بیش از 3هزار سفیرسلامت

3هزار و 471 نفر به عنوان سفیران سلامت در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاونت تربیت بدنی و سلامت استان در اختتامیه پایگاه های مجد ، سفیران سلامت و خود مراقبتی استان با اشاره به شعار هر دانش آموز یک رسانه گفت: طرح مجد، سفیران سلامت و خودمراقبتی با بیش از ۱۹۵ آموزشگاه و ۳هزارو 471 دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در سطح استان در سال تحصیلی اجرا شد و با توجه به تاکیدات وزارت، در تابستان نیز استقرار و استمرار داشت.

سلیمانیان افزود:هم اکنون طرح سفیران سلامت در استان در حال اجرا است و 34 پایگاه در مدارس استان به عنوان پایلوت انتخاب شده که در این پایگاه ها آموزش مهارت های اجتماعی اعم از سواد سلامت، سواد حرکت دانش آموزان ،همکاران و والدین، مدنظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم بهداشت و سلامت دانش آموزان را به عنوان دغدغه اول والدین و مسئولین قرار دهیم قطعا افق و چشم انداز خوبی در سواد و سلامت مردم خواهد داشت.

معاونت تربیت بدنی و سلامت استان تصریح کرد: این طرح در سال تحصیلی جدید با نگاه مبارزه با دیابت و افزایش بازی های بومی و محلی استقرار بیشتری خواهد یافت.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در طرح تحول نظام سلامت زحمات زیادی کشیده اند، که در این مورد می توان به ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به بیش از ۹۰هزار دانش آموز ۶ الی ۱۴ ساله در استان اشاره کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.