آبادان؛

وجود 71 سازمان مردم‌نهاد در آبادان

بالغ بر 71 سازمان مردم‌نهاد در آبادان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛نشست سازمان‌های مردم‌نهاد امروز در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد و طی آن نمایندگان این سازمان‌ها به ایراد مشکلات خود پرداختند.

در این نشست عمده مسائلی که مطرح شد، مربوط به کمبود مکان برای دفاتر این سازمان‌ها، برگزاری جلسات و همایش‌های NGO بود که توسط نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد آبادان مطرح شد.

همچنین برخی از نمایندگان NGO  نیز به بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای این سازمان‌ها در آبادان پرداختند.رئوفی معاون اجتماعی سیاسی فرماندار آبادان، ضمن اعلام گزارشی از ظهور این سازمان‌ها در آبادان، گفت: تعداد درخواست‌هایی که از بهمن ماه سال 92 تاکنون برای ثبت انجمن و سازمان‌های مردم نهاد داده شده، قریب به 51 مورد بوده است.

مسعود رئوفی افزود: تعداد موارد موافق در هیأت نظارت شهرستان نیز شامل تمامی 51 مورد درخواست بوده است، عمده موضوعاتی که مورد فعالیت این سازمان‌ها بوده، درخصوص حمایت از کودکان، محیط‌‌‌زیست، اشتغال، اجتماعی فرهنگی، فرهنگی هنری، کودمان و سلامت، آسیب‌های اجتماعی، فن‌آوری اطلاعات، خیریه، میراث فرهنگی و... بوده است.

وی گفت: اهمیتی که سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتباط با مشارکت مردم در همه زمنیه‌ها دارند، بسیار مهم است و نکته حائز اهمیت حساسیت فرماندار آبادان به فعالیت این سازمان‌هاست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان افزود: این سازمان‌ها باید در حوزه مسئولیت خود مشارکت مردم را فراهم‌آوری کنند و حضور مردم در صحه‌های مختلف می‌تواند کارساز باشد.

رئوفی گفت: بر همین اساس، وقت زیادی برای راه‌اندازی این سازمان‌ها صرف شده که در حال حاضر 71 سازمان مردم‌نهاد در آبادان فعال هستند و هشت پرونده دیگر نیز درخواست داده شده و در حال بررسی برای ثبت است.

وی افزود: عضوگیری و فعالیت این سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و اعضا باید تلاش کنند تا بحث عضوگیری را در سازمان‌های خود مطرح کنند تا بتوان حداکثر مشارکت مردمی را در این خصوص فراهم آوریم.

در پایان نشست با سازمان‌های مردم نهاد، فرماندار ویژه آبادان وعده داد تا نسبت به رفع مشکلات این سازمان‌های کمک برخوردار و تأثیر گذار در جامه اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.