گیلان؛

رشت، میزبان نشست تعاونگران

با حضور جمعی از تعاونگران و مسئولان، مشکلات و راهکارهای افزایش نقش تعاونی ها در اقتصاد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ محمود ایزد دوست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در این نشست از ارتقاء 16 رتبه ای بخش تعاون استان در 2 سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 93 رتبه بخش تعاون گیلان در کشور 20 بود که اکنون به رتبه چهارم ارتقاء یافته است.

انوش خوشحال، رییس اتاق تعاون گیلان نیز بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای بهره گیری تعاونی ها از تسهیلات ارزان قیمت در راستای مردمی کردن اقتصاد تاکید کرد و افزود: واگذاری اختیارات به استان ها، حمایت از تولید داخل و جلوگیری از قاچاق ضرورت های توسعه و رونق تعاونی ها در کشور است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم فرهنگ سازی برای احیای نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور گفت: در زمان کنونی سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور کمتر از 3 درصد است که در سند چشم انداز 20 ساله باید به 25درصد افزایش یابد.

مهرداد بائوج لاهوتی همچنین جلوگیری از قاچاق کالا در کشور را از دیگر راهکارهای حمایتی بخش تعاون دانست و افزود: در زمان کنونی حجم سالانه قاچاق کالا حدود 25 میلیارد دلار است که با پیشگیری آن می توان 2 و نیم میلیون شغل ایجاد کرد.

غلامعلی جعفرزاده یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هم اکنون 65 درصد بودجه کشور به شرکت های دولتی اختصاص می یابد، افزود: توسعه و ترویج تعاونی ها راهکاری درست برای کوچک سازی دولت و مردمی کردن اقتصاد  است.

وی با اشاره به روند تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه از تعاونگران خواست دیدگاه های کارشناسی خود را به نمایندگان مجلس ارائه کنند تا در برنامه ششم لحاظ شود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.