اختتامیه جشنواره ملی صنعت چاپ در هفته اول مهر برگزار می‌شود

اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ هفته اول مهر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اختتامیه جشنواره ملی صنعت چاپ در هفته اول مهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری شانزدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ صبح امروز با حضور محمودرضا برازش مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسن فکری دبیر جشنواره در سرای اهل قلم برگزار شد.
 
در این نشست محمودرضا برازش با بیان این مطلب که صنعت چاپ حلقه واسطی میان سایر بخش‌های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی است، گفت: امروز شاهد گسترده‌تر شدن صنعت چاپ در کشور هستیم و امیدواریم با قرار گرفتن در جایگاه اصلی خودمان از رتبه 5 به رتبه یک منطقه ارتقا یابیم.
 
برازش تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما بحث آموزش‌های تکنیکی است چرا که هیچ برنامه‌ای بدون آموزش به جایی نخواهد رسید و ما حتی اگر بهترین دستگاه و امکانات را داشته باشیم اما علم استفاده از آن را نداشته باشیم، مفید واقع نخواهد شد.
 
وی افزود: خوشبختانه در این زمینه بحث دایره آموزشی گسترده شده و دوره‌های تکنیکی چون آشنایی با مواد اولیه، شناسایی رنگ و ... در دستور قرار گرفته است. در این راستا برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در 37 دوره آموزشی در پانزده استان کشور برگزار شده است. همچنین با توجه به اهمیت چاپ دیجیتال 5 سمینار چاپ دیجیتال در 5 استان کشور برگزار خواهد شد.
 
برازش در پایان از انتشار کتابچه گزارش جشنواره پانزدهم خبر داد و گفت: این کتابچه شامل اطلاعاتی در رابطه با این دوره از جشنواره بود و امیدواریم امسال هم بتوانیم چنین کتابچه‌ای را ارائه دهیم.
 
همچنین در ادامه محمدحسن فکری دبیر جشنواره با تبریک روز صنعت چاپ به اهالی این صنعت عنوان کرد: تا به امروز مدارک 73 نفر از پیشکسوتان 15 استان به دست ما رسیده و از 9 چاپخانه مختلف آثاری به دبیرخانه ارسال شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره از روز یازده شهریور آغاز شده و تا 25 شهریور ادامه خواهد داشت و اختتامیه جشنواره‌ در 4 استان جنوبی هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در مهر و آبان برگزار می‌شود اما در سایر استان‌ها این اختتامیه در هفته اول مهر ماه برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار