به وسیله معاونت علمی فناوری صورت گرفت؛

صادرات گلاب ایرانی به چهار گوشه جهان

مدیر عامل یک شرکت فناور گفت: گلاب ارگانیک فناور به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس صادر می شود.

علی مصطفوی  مدیر عامل یک شرکت فناور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ایجاد واحد های مجهز در زمینه تولید گلاب اظهار داشت: ترویج کشت گل محمّدی در این منطقه نیازمند ایجاد دگرگونی در تفکر سنتی کشاورزان بود و هنوز گل محمّدی را به عنوان یک گیاه اقتصادی و سود آور نمی پذیرفتند که این شرکت  دانش بنیان اقدام به این کار کرد.

وی ادامه داد: این شرکت با ترویج فرهنگ پرورش گل محمّدی، از سم و کود شیمیایی استفاده نکرده  و به رعایت ضوابط کشاورزی ارگانیک از سوی کشاورزان و استانداردهای ارگانیک در طول مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز بسته بندی محصولات ملزم می‌داند.

مصطفوی تصریح کرد: محصولات گل محمدی این شرکت شامل گلاب، اسانس، غنچه و گل خشک بوده و  محصولات به کشورهایی از قبیل انگلستان، آلمان، فرانسه، کانادا، روسیه، هنگ کنک، ترکیه، اتریش، سنگاپور، نیوزلند، استرالیا و چین و ژاپن صادر می شود که عمده مصرف آن در صنایع آرایشی و بهداشتی است .

وی یادآور شد: این شرکت در حال توسعه کشت و کار ارگانیک گل محمدی است و به این منظور کشت بیودینامیک گل محمدی را در گلستان‌های ایجادشده با آخرین دانش و تجربه های کشاورزی ارگانیک و بیو دینامیک آغاز کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار