نشست پگواش امروز در کابل برگزار می شود

کابل امروز میزبان یک نشست در مورد پروسه صلح افغانستان با مخالفان مسلح دولت خواهد بود که از سوی یک موسسه غیر دولتی کانادایی موسوم به “پگواش” برگزار می‌شود.

نشست پگواش امروز در کابل برگزار می شود

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کابل امروز میزبان یک نشست در مورد پروسه صلح افغانستان با مخالفان مسلح دولت خواهد بود که از سوی یک موسسه غیر دولتی کانادایی موسوم به "پگواش” برگزار می‌شود.

پگواش، نهاد غیر دولتی که در کشورهاى مختلف جهان به منظور حل منازعات و جنگ‌ها، این چنین  نشست‌ها را برگزار مى‌نماید که از چند سال گذشته تاکنون پیرامون افغانستان در قطر، فرانسه، امارات متحدۀ عربى نیز نشست‌های مختلف را با حضور نمایندگان دولت، شخصیت‌های مستقل سیاسی و نمایندگان شورای ملی برگزار کرده است.

نشست اخیر "پگواش” در مورد افغانستان، چند ماه پیش در قطر برگزار شده بود که به شمول نمایندگان دفتر سیاسى طالبان، از کابل نیز حدود ۴۰ تن در آن اشتراک داشتند.

محمد عمر  داودزی و انور الحق احدی نیز در نشست قبلی پگواش حضور داشتند.

یک عضو دفتر پگواش در کابل، می‌گوید: "پاولو کوتا راموسینو، رییس عمومی این موسسه به تازگی وارد کابل شده است و در مورد نشست امروز با سران سیاسى، اعضاى نهادهای جامعه مدنى و سایر افراد ذیدخل در پروسه سیاسی افغانستان، گفتگو کرده است.”

به گفته‌ای منبع، در این نشست، حدود ۱۵۰ تن اشتراک خواهند داشت و در مورد چگونگی تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان رایزنی خواهند کرد.

قرار است در نشست امروز پگواش، برخی رهبران پیشین گروه طالبان نیز اشتراک نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، پگواش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.