کرمان؛

تقدیر از رتبه برتر کرمان در پیشگیری از سرقت

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با حضور در دفتر دادستان ، از وی به خاطر اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از سرقت تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در این مراسم با اشاره به این که تلاش مجموعه ی امنیتی و انتظامی استان در راستای پیشگیری و کاهش جرم سرقت، منجر به تقدیر معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور از اعضای کمیسیون سرقت استان شد، گفت: استان کرمان در راستای پیشگیری از سرقت موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

وی تجربه، دانش و روحیه تعاملی که در این مقطع میان دستگاه های امنیتی و انتظامی استان وجود دارد را بی نظیر دانست و با اشاره به نقش تاثیر گذار اقدامات مدیران استانی در تصمیم سازی مدیران میانی کشور، اظهار امیدواری کرد: با همکاری اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری و دادستانی کرمان، تلاش ها و ایده های استان به نهادهای کشوری منعکس و این امر موجب تصویب طرح های ملی در شورای امنیت کشور شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی مجموعه دادستانی کرمان در راستای پیشگیری و کاهش سرقت در استان، اظهار داشت: جلساتی که از سوی دادستانی با اتاق اصناف، صدا و سیما، دانشگاه ها، بیمارستان ها، شهرداری و ... برگزار می شود، نقش بسزایی را در کسب موفقیت استان در پیشگیری و کاهش جرم سرقت داشته است.
دادستان کرمان، نیز در این دیدار با بیان این که خدا را سپاسگذاریم که در استان کرمان تعامل خوبی در میان دستگاه های امنیتی و انتظامی وجود دارد، گفت: فکر، تلاش و تعاملی که امروز در مجموعه ی امنیتی و انتظامی و قضایی استان شاهد هستیم در هیچ دوره زمانی وجود نداشته است و این امر جای تقدیر دارد و می تواند راهگشای بسیاری از مسائل امنیتی استان باشد.
دادخدا سالاری وجود مدیران باتجربه و دارای اشراف کامل در حوزه امنیتی را نعمتی بزرگ برای استان کرمان دانست و افزود: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری از مدیرانی است که تعامل امروز نتیجه تجربه وی در زمینه امنیتی و انتظامی در دوره های مختلف و مسئولیت های کشوری‌ست.
وی با اشاره به این که کار و هنر دستگاه قضایی استان این است که به سمت مسئولانی برود که کاری انجام نمی دهند، اظهار داشت: ما باید از مسئولان اجرایی که کمتر کار می کنند،کار مطالبه کنیم نه اینکه اگر مسئولی کار انجام می دهد و در این میان اشتباهات کوچکی هم دارد، مورد مواخذه قرار گیرد. به عنوان مثال باید مسئولی را که یک پروژه یک ساله را ظرف چهار سال به نتیجه می رساند، مورد مواخذه قرار داد، نه مسئولانی که نسبت به تسریع در انجام امور حساس هستند و شاید اشتباهات کوچکی هم در این میان داشته اند. زیرا نفعی که مردم می توانستند از این امور ظرف سال هایی که به تعویق افتاده، ببرند، حقی است که از مردم ضایع شده است.
وی ادامه داد: دادستانی کرمان تنها با ورود به یک مورد در این زمینه، توانست 17 تا 18 میلیارد تومان به نفع دولت و حکومت کار کند و از ضایع شدن حق مردم جلوگیری نماید.
سالاری به ارسال سه طرح «امنیت قضایی»، «تعطیلی کارگاه های فاقد ایمنی» و طرح «تعیین متولی مشخص برای کویر لوت» از سوی دادستانی کرمان به نهادهای کشوری و تصویب این طرح ها به صورت کشوری و ملی، خبر داد و افزود: اجرای طرح «تعطیلی کارگاه های فاقد ایمنی» منجر به کاهش 50 درصدی پرونده های مربوط به شکایت و کاهش خسارت های جانی کارگران در خصوص عدم ایمنی کارگاه ها و خسارت کارگران در این خصوص شد.
وی با اشاره به این که مردم باید بدانند بخشی از مالیاتی که می دهند، صرف امنیتشان می شود، گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» نیز مدت شش ماه است که در کرمان در حال اجراست و مردم می توانند مشکلات قضایی خود را به صورت مستقیم با قضات در میان بگذارند و این امر، هم در کاهش زمان به نتیجه رسیدن پرونده ها و هم کاهش تعداد پرونده های دادسرا تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار