رویترز: فولکس واگن قوانین حقوق مصرف‌کنندگان را در 20 کشور اروپایی شکسته است

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اتحادیه اروپا، شرکت فولکس واگن قوانین 20 کشور این اتحادیه را زیر پا گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کمیسیون اروپا اعلام کرد شرکت فولکس واگن با تقلب در آزمایش های اندازه‌گیری سطح آلودگی محصولات خود، قوانین حقوق مصرف کنندگان را در 20 کشور اتحادیه اروپا شکسته است.

در میان این قوانین می توان به دستورالعمل گارانتی ها و قواعد فروش محصولات – که شرکت ها را از اعلام ادعاهای نادرست در آزمایش های آلودگی منع می‌کند – اشاره کرد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد "الزبیتا بینکواسکا،" مامور عالی‌رتبه دولت، بارها شرکت فولکس واگن را بدون دریافت نتیجه ای قطعی به جبران داوطلبانه خسارت های مصرف کنندگان دعوت کرده است. با این حال این مسئولیت دادگاه های هر کشور است تا تعیین کنند که آیا مصرف کنندگان به صورت قانونی حق دریافت خسارت را دارا هستند یا خیر.

برای اطمینان از این که مصرف کنندگان به صورت عادلانه پاسخ شکایت های خود را دریافت می کنند، ماموران دولتی به انجمن های مصرف کنندگان در سراسر اتحادیه اروپا برای نحوه برخورد شرکت فولکس واگن نامه‌نگاری کرده اند.

فولکس واگن تاکنون هزاران میلیار یورو برای جبران خسارت های صاحبان محصولات دیزلی خود اختصاص داده است؛ اما حاضر نشده است تا پرداخت مشابه ای برای 8.5 میلیون محصول دیگر تحت تاثیر قرار گرفته شده اختصاص دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار