تبریز؛

تبدیل منطقه آزاد ارس به قطب صادرات میوه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته ارس به قطب صادرات میوه تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عرب باغی در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه اقتصاد مقاومتی، با توجه به اقدامات انجام گرفته نوید تبدیل منطقه آزاد ارس به قطب صادرات میوه در آینده‌ای نزدیک را داد.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان منطقه آزاد ارس از تولید داخلی اظهار داشت: به‌خاطر دغدغه برخی تولیدکنندگان داخلی ورود برخی کالاهای خارجی را ممنوع کرده‌ایم.

عرب‌باغی در رابطه با اقدامات این سازمان برای مقابله با قاچاق کالا گفت: برای مقابله با قاچاق کالا تمام مجاری‌های اصلی و فرعی منطقه آزاد را مجهز به گیت کنترل و دوربین کرده‌ایم.

وی بحث قاچاق کالا را حداقل در منطقه آزاد ارس بیشتر بر اساس ادعاهای غیرمستدل و غیرمستند دانست و افزود: در طول 3 سال گذشته فقط دو محموله کشف وجود داشت که آن هم با تلاش ماموران این سازمان کشف و ضبط شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی در سطح منطقه آزاد ارس، این منطقه را ذخیره و ظرفیت غنی استان برای توسعه و نقطه جهش توسعه‌ای استان آذربایجان‌شرقی ذکر کرد.

 بهبودی با اشاره به توفیقات سازمان منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و نیز بخش خصوصی افزود: اقتصاد مشارکتی به‌عنوان عامل اصلی مقاوم‌سازی اقتصاد بهترین مجال را در منطقه آزاد ارس برای بروز و تحقق دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار