تربیت نیروی انسانی دنباله رو تحقق عدالت آموزشی

وزیر آموزش و پرورش از تربیت نیروی انسانی دنباله رو توسعه کشور و عدالت آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران با اشاره به رویکرد گسترش عدالت آموزشی اظهار داشت: اهمیت آموزش و پرورش به طور گسترده ای درمیان افراد جامعه گسترش یافته  که تمام افراد به میزان توانایی خود مشارکت قابل توجهی در بهبود وضعیت فرهنگی و آموزشی کشور دارند؛ لازمه توسعه پایدار در هر مکان تربیت نیروی انسانی است که این شاخص به عنوان یکی از معیارهای جهانی شناخته شده به طوری که هر چه سرمایه انسانی بیشتر باشد، کشور توسعه یافته تر است.

وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: با بررسی های مختلف آموزش و پرورش استانهای مختلف در دولت یازدهم مشخص شد که چهار استان سیستان و بلوچستان هرمزگان آذربایجان غربی و جنوب کرمان در اولویت توجه دولت هستندکه شورای رسیدگی به مناطق برنامه های مختلفی در راستای وضعیت آموزشی مناطق داشته است.

وی ادامه داد: تامین فضای کاربری مدارس و تامین نیروی انسانی متخصص برای تدریس در مدارس از جمله اقدامات مهم شورای مناطق است که کمک زیادی به ارتقا آموزش و پرورش استانها داشته است.

فانی افزود: در طی دو سال اخیر تلاشهای بسیاری برای پذیرش نیروی انسانی از بوم تا بوم داشتیم که این موضوع دنباله رو توسعه منابع انسانی است همانطوری که سال گذشته بیش از هزار ردیف استخدامی داشتیم که طبق آزمون پذیرفته نشدگان سال گذشته به ظرفیت سال آینده اضافه شدند.

فانی گفت: بخش قابل توجهی از فضاهای آموزشی توسط مردم ساخته شده به طوریکه در سه سال اخیر بیش از 4 میلیون متر مربع مدرسه در مناطق مختلف کشور دنباله رو تحقق عدالت آموزشی ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار