ترکیه بر لزوم ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تاکید کرد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ایجاد این منطقه برای جلوگیری از ورود پناهجویان سوری به ترکیه و دیگر مناطق ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید مجدد بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه افزود ایجاد این منطقه برای جلوگیری از ورود پناهجویان سوری به ترکیه و دیگر مناطق ضروری است.

رجب طیب اردوغان در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور‌ روسیه و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد.

اردوغان بعد از اجلاس گروه 20 در شهر هانگژو در چین اعلام کرد: «شهروندان سوری حاضر در کشور ما و آنهایی که می‌خواهند از سوریه مهاجرت کنند، هم اینک این فرصت را خواهند داشت که در سرزمین و خانه‌های خود با آرامش بیشتری زندگی کنند.»

وی مدعی شد این منطقه را می‌توان در اراضی گسترده‌ای که ترکیه در عملیات نظامی اخیر خود در شمال سوریه پاکسازی کرده است، ایجاد کرد.

ترکیه به‌رغم انتقادهای گسترده عملیات نظامی خود را از چهارشنبه (3 شهریور) در شمال سوریه آغاز و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد عنوان کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «منطقه پرواز ممنوع را می‌توان در آن (اراضی) ایجاد کرد و من این پیشنهاد را با اوباما و پوتین مطرح کردم. این کار را با همکاری نیروهای ائتلاف (تحت هدایت امریکا) می‌توان انجام داد. ما در تلاشیم تا این گام را برداریم.»

اردوغان خاطر نشان کرد: «در اجلاس آنتالیا ما به دفعات به تمامی سران (گروه 20) اعلام کردیم که با ایجاد منطقه امن می‌توانیم بحران پناهجویان را حل کنیم... هم اینک در این اجلاس نیز ما این موضوع را با تمامی دوستان خود در میان گذاشتیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار