آبادان؛

احداث مرکز شبانه‌روزی نگهداری از افراد کم‌توان بالای 15 سال در ماهشهر

مرکز شبانه‌روزی نگهداری از افراد کم‌توان و معلول بالای 15 سال در ماهشهر احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مریم جاویدنیا سرپرست اداره بهزیستی ماهشهر گفت: این مرکز با همت شرکت پتروشیمی نوید زرشیمی احداث شده است.

مریم جاویدنیا با بیان اینکه اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است، افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حال حاضر در سه بخش پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی در حال انجام است که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از الویت‌های برنامه است.

وی گفت: از جمله فعالیت‌های مهمی که در بخش پیشگیری در حال انجام است موضوع غربال‌گری شنوایی نوزادان در بیمارستان‌های سطح شهرستان است که تا به حال حدود 50 هزار نفر مورد معاینه قرار گرفته‌اند که به نوبه خود کار بسیار ارزشمندی است.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه استقرار پایگاه ثابت بینایی‌سنجی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: به دلیل اهمیت موضوع و با هدف پیشگیری از بروز مشکلات بعدی استقرار دستگاه غربال‌گری بینایی با کمک یک کلینیک بینایی در شهرستان برای افراد سه تا شش سال در دستور کار قرار گرفته است که با هدف جلوگیری از شناسایی دیر هنگام این معضل، انجام می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به اهمیت انجام مشاوره ژنتیک در زمان ازدواج گفت: به دلیل عدم آگاهی مناسب در جامعه و با هدف پیشگیری از تولد نوزاد معلول خوشبختانه اطلاع‌رسانی مناسبی از قبیل دیوارنویسی و نصب بنر در شهر برای تشویق مردم به این کار انجام گرفته و 33 زوج نیز تا به حال مراجعه کرده‌اند که نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی همچنین از ارائه 150 کارت معلولیت با کد جهانی به معلولان شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر در شهرستان بندر ماهشهر همزمان با کل کشور کارت شناسایی معلولیت به 150 نفر از معلولان شهرستان طبق استانداردهای جهانی ارائه شده که این افراد را از اخذ گواهی از سازمان بهزیستی برای دریافت خدمات خود بی‌نیاز می‌کند و این روند تا پوشش تمام افراد معلول ادامه خواهد داشت که امیدواریم تمام بخش‌های مربوطه با افراد همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره بهزیستی بندر ماهشهر با بیان اینکه ضرورت دارد شهرستان آماده پذیرش افراد معلول و کم‌توان باشد، گفت: افراد معلول و کم‌توان نیز حق حضور بدون دغدغه در جامعه را دارند، بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداراتی مانند آموزش و پرورش و مرکز بهداشت که با جمعیت زیادی از این افراد رو به رو هستند نسبت به تجهیز مبلمان شهری در این زمینه همت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.