اهواز؛

برگزاری اولین فرآفرین ملی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

نخستین رویداد فرآفرین کشور، اردیبهشت‌ماه سال جاری در مسجدسلیمان، برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد‌دانشگاهی خوزستان گفت: "فرآفرین" رویدادی آموزشی است که با هدف انتقال دانش در حوزه‌ی توسعه مشتری، از سوی دفتر تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد‌دانشگاهی خوزستان طراحی ‌شده است.

سید رضا علوی با اشاره به برکزاری نخستین رویداد فرآفرین کشور، اردیبهشت‌ماه سال جاری در مسجدسلیمان، گفت: رویداد پیش رو، دومین رویداد فرآفرین در کشور است و تا پایان سال جاری نیز چهار رویداد دیگر در استان برگزار می‌شود.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد‌دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: جهاددانشگاهی، میزبان رویدادهای فرآفرین است و سازمان‌ها و مؤسسات متعددی ازجمله مؤسسه دیسون، مجتمع فنی خوزستان، دانشگاه شهید چمران، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری، اداره‌کل تعاون و پارک فناوری پردیس تهران از برگزاری رویداد حمایت می‌کنند.

علوی با بیان این‌که رویداد فرآفرین مجوز مرکز شتاب‌دهی نوآوری را نیز اخذ کرده است، ادامه داد: دومین فرآفرین به‌مدت 2 روز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی افراد با کار گروهی و نحوه شناخت بازار و مشتری است، زیرا بسیاری از شرکت‌های نوپا در ابتدای کار به دلیل این‌که تنها بر روی محصول تمرکز می‌کنند و در زمینه کشف مشتری آموزش ندیده‌اند، در همان سال نخست با شکست مواجه می‌شوند.

 مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: رویداد فرآفرین بر اساس روش توسعه مشتری طراحی‌شده و در طول دو روز برگزاری این رویداد، روش‌های استاندارد توسعه مشتری و ۵۰ شاخص مهم برای شناخت درست مشتری، به افراد حاضر در رویداد آموزش داده می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که حضور در رویداد برای همه گروه‌های سنی با هر مدرک تحصیلی امکان‌پذیر است، گفت: افرادی که در رویداد شرکت می‌کنند، چهار دسته هستند. نخست، افرادی که نقش توسعه مشتری را ایفا می‌کنند و علاقه‌مندند درزمینه شناخت بازار و کشف مشتری فعالیت کنند؛ دسته دیگر، برنامه‌نویسان و افراد متخصص در زمینه IT هستند که این افراد با استفاده از تخصص خود، ابزارهایی را برای بازاریابی بهتر، طراحی و تولید می‌کنند.

علوی افزود: گرافیست‌ها، دسته دیگر افرادی هستند که در این رویداد حاضر می‌شوند تا با توجه به دانش خود، بتوانند در زمینه‌ی طراحی آرم، کارت ویزیت، طراحی گرافیکی سایت و هر آنچه یک کسب‌و‌کار نوپا در این زمینه نیاز دارد، یاری‌دهنده باشند؛ دسته چهارم نیز فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تبلیغاتی هستند که این افراد نیز با استفاده از دانش خود در زمینه‌ی بازاریابی محصول فعالیت خواهند کرد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان گفت: هر فردی که در این رویداد شرکت می‌کند می‌تواند یک ایده ارائه دهد و این ایده، یا باید مشکلی را در صنعت IT حل کند و یا منجر به محصولی بر پایه IT شود که مشکلی را در جامعه حل کند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این رویداد از طریق سایت رویداد به آدرس http://www.eventbox.ir/farafarin امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در پیش‌رویدادها، از طریق عضویت در کانال تلگرامی رویداد به آدرس https://telegram.me/ICTFarAfarin در جریان آخرین اطلاعات قرار بگیرند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.