تغییرات جدید در نحوه پذیرش دانشگاه های علمی- کاربردی

رییس دانشگاه های جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی از تغییرات جدید در نحوه پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: امسال پذیرش مهر و بهمن در یک بازه زمانی انجام می شود.

تغییرات جدید در نحوه پذیرش دانشگاه های علمی- کاربردیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد سلجوقی با اعلام این خبر در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از ویژگی ها برنامه ششم که به عنوان مشکلات اساسی دیده می شود، بحث اشتغال است.

وی افزود: به دلیل اهمیت نیروی انسانی در تمام جوامع که پیشرفت و توسعه محسئب می شود، پرداختن به مقوله اشتغال و بیکاری اهمیت ویژه ای دارد.

سلجوقی با اشاره به تقسیم بندی دانشگاه ها در سه دسته، پژوهشی، آموزشی، اشتغال و مهارت آموزی، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی جز دانشگاه هایی با رویکرد مهارت آموزی و اشتغال می باشد.

رییس دانشکاه های جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی با توجه به فعالیت 73 مرکز در13 شهر گفت: بالاترین تعداد دانشجو در دانشگاه های دولتی استان دانشگاه علمی کاربردی به خود اختصاص داده با 50 هزار دانشجو که از این تعداد 62% آقایان و 38% بانوان می باشند.

وی افزود: بیشترین دانشجوی دانشگاه های علمی کاربردی، حدود 50%، در بخش خدمات مشغول به تحصیل می باشند و دانشجویان دیگر در بخش رشته های صنعتی، بخش کشاورزی و بخش فرهنگ و هنر در حال تحصیل هستند.

سلجوقی خاطر نشان کرد: در مقطع کاردانی 54% در حال تحصیل هستند که حدود 25 هزار دانشجو، در مقطع کارشناسی حدود 45% که حدود 22 هزار دانشجو و یک درصد در مقطع کارشناسی ارشد حدود 84 دانشجو می باشند.

وی با اشاره به پذیرش همزمان مهر و بهمن در یک بازه زمانی تصریح کرد: زمان ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش برای مقطع کاردانی از 7 تا 17 شهریور ماه میباشد و برای کارشناسی از 17 تا 25 شهریور می باشد.

رییس دانشگاه های جامع علمی- کاربردی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر ماه در مقطع کاردانی 24615 نفر و در بهمن ماه 8415 نفر است و در مقطع کارشناسی در مهر ماه 14785 نفر و در بهمن ماه 5610 نفر است.

لازم به ذکر است دانشگاه جامع علمی- کاربردی در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرای دانشجو نمی باشد.

انتهای پیام// ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.